Skolan och betyg

Sitter och pluggar som en duktig medborgare just nu. Jag älskar ärligt talat att plugga. Eller rättare sagt; att lära mig saker. Jag har alltid varit väldigt intresserad av världen och haft lätt för att lära mig saker. Detta tillsammans med höga krav på mig själv ledde till att det gick rätt bra för mig i skolan. I gymnasiet var jag tyvärr skoltrött och spelade lite för mycket wow när jag borde ha pluggat, så där blev betygen i några ämnen sämre än de kanske kunnat bli, eheheh.
 
Är ni intresserade av något - spela roll om det är partikelfysik, franska revolutionen, mode eller pingviner, lär er om det, det är alltid bra att kunna saker! För kunskap är makt.
Hoho, nu har jag avslöjat massa hemlisar om mig fast jag tidigare skrev att jag aldrig skulle. 
Men nu undrar jag vad ni har för relation till skolan? Vet att skolan kan vara en sann asspain ibland, men finns det någon av er som gillar den ändå?

Kommentarer
Elso

Är verkligen trött på skolan. Eftersom dom ändrat betygssättningen från MVG ,Vg osv har dom nu A, C och F och mellanbetygen B och D. Det är mycket svårare att få en MVG (A) nu, för mig typ omöjligt :(

Svar: Ja just det! Himla dåligt system. Förstår att du är trött, man blir ju inte direkt motiverad om det är så svårt :(
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 14:52:18
URL: http://elsos.blogg.se/
Lovisa

Jag är riktigt skoltrött och det nya betygsystemet gjorde inte något bättre. Men jag kämpar på i skolan och har ändå rätt bra betyg. :)

Svar: Nej det systemet verkar inte kul, men fortsätt kämpa :)
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 15:20:25
URL: http://demonia.blogg.se
Matilda

Skolan kan ju bli lite tråkig och utjatad, men jag är rättså motiverad och vet att skolan är rätt bra ändå. Även fast man får gå upp supermega tidigt och ha läxor. Men det är ju ändå rätt kul emellanåt! Tänk hur mycket man har lärt sig av skolan! c:

Svar: Jaa den kan vara superjobbig ibland, men det lönar sig att kämpa, och precis, det är nice att kunna en massa saker :D
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 15:34:12
URL: http://matild-a.bloggplatsen.se
Jessica Hansson

jag är precis som du. älskar att lära mig nya saker och att vara allmänbildad samt har höga krav på mig själv. blir massa sur på mig själv om jag inte lyckas få ett A eller B, haha!

Svar: Åh, vet precis hur det är, haha.
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 16:40:29
URL: http://yesicahansson.se/
Anonym

min perfektionism gör att jag inte klarar av gymnasiet. jag gick i en jättebra klass förut men jag hoppade av pga depression. 2 år senare går jag i en skitdålig klass och känner att skolan verkligen inte är min grej, även fast jag älskar att lära mig saker. men jag kämpar på, det är ju bara 1½ år kvar :)

Svar: Åh låter verkligen jobbigt, men sjukt starkt att du kämpar på ändå!
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 16:42:35
Hoda

Jag vet att man inte ska döma boken efter framsidan, men oj, vad jag inte visste att du är så duktig i skolan julia/candie! Hade inte förväntat mig så höga betyg av dig! Wow, himlans bra betyg! *slår i trä*, Hoppas du får minst lika bra efter universitetet! Jag är verkligen imponerad och du verkar vara en bra förebild för skolan!

Snälla, kan inte du skiva peppinlägg för skolan och hur man fixar sådana himla bra betyg? Jag vill verkligen ha höga betyg, men jag är så skoltrött och jag tycker allt är svårt. Varje gång jag lämnar in något och det känns som en himla bra inlämning får man bara G.. Eller iförsig har vi också det nya bajssystemet som förstör allt :(

Svar: Nej, jag framstår nog inte så haha ^^ Kul att du tycker så, tack! Jag kan försöka fixa något sånt inlägg i framtiden, annars brukar http://werun.se/hofh/ komma med massa smarta pluggtips då och då! Fortsätt kämpa, vet att det är svårt när man är skoltrött, men det lönar sig i slutändan. Och ja det nya betygssystemet verkar inte vara mycket att ha :( Kom ihåg att man inte måste vara bäst hela tiden, gör så gott du kan, kämpa och var nöjd med det :)
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 16:50:18
Carro - en emo/scene bloggerska

Shit vad flitig du varit ^^ Kramisar Carro

2013-01-08 @ 16:56:44
URL: http://quiethell.myshowroom.se/
Vicky

Har sedan sexan haft en "pluggarskalle", kunde försvinna i skolarbeten när det var tufft. Trodde att jag skulle välja att jobba och skaffa lägenhet efter gymnasiet och aldrig mer studera. Men hamnade på en kandidatutbildning på högskola.
Glad att man ändrade sig på vägen :)

Svar: Superbra ju, vad är det för utbildning? :)
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 17:30:44
URL: http://zombieheart.blogg.se
victoria - bloppis hähä

Jag går andra året på gymnasiet estet musik så för mig är skolan superkul! Har höga betyg i musikämnena och dom vanliga är E-C. tycker oxå det är jättekul att lära sig grejer, men det tråkiga är att jag har en okänd sjukdom och har ont i huvet och känner mig trött dygnet runt, så koncentration är ganska svårt numera :/ haft så i 10 månader nu, life is hard.

Svar: Åh vad kul! Jobbigt med sjukdomen, hoppas verkligen du blir av med den :(
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 18:13:26
URL: http://ekdahl.blogg.se
Anonym

Jag studerar konst och vi har massor av uppgifter som vi måste lämna in inom en viss tid, och det känns alltid som om jag kommer få dåligt betyg för mina uppgifter fast jag brukar få utmärkt. Jag kan endå inte sluta stressa och det gör mig galen haha :/

Svar: Stress är hemskt, ush. Får verkligen hoppas att det lugnar ner sig snart, och att du kan göra det med haha :c
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 19:03:08
Jennifer

Har lätt för att lära mig, men det är inte ofta koncentrationen är på topp såhär sista gymnasieåret då det är MASSOR som sker. Har höga krav på mig själv, men är även en slacker. Gör verkligen allt i sista minuten. Mina betyg är dock bättre än average och då är jag nöjd.

Tror att det är vårt schema tillsammans med hundra hemuppgifter som suger musten ur en...

Svar: Åh, skolan är riktigt jobbig ibland, och vet precis hur det är att ha höga krav men inte alltid orka. Men superbra med betygen, fortsätt kämpa, snart är det över. Och du har studenten att se fram emot :D
candie.blogg.se

2013-01-08 @ 19:36:05
URL: http://jenngoesbananas.blogg.se
▲ J0Z

sköna betyg! gick också turism å hade mvg i alla turism ämnen :)

Svar: Hiho, tack! Jag gick samhäll faktiskt, men valde till två turismämnen i trean. Superduktigt av dig!
candie.blogg.se

2013-01-09 @ 14:00:24
URL: http://bedeliciious.blogg.se
rebecca ^w^

Jag tycker att det är viktigt med skolan och så, men med det nya betyg systemet är det så svårt att få bra betyg (går i grundskolan) men jag försöker kämpa med det är väldigt svårt.. Man måste liksom plugga så mycket och man blir så lätt trött av det.. :( Men mycket tror jag nog hänger på en själv om man verkligen vill något och inte ger upp tror jag det går lättare och försöker tänka positivt även fast den kan var svårt :P

Svar: Jaa, har nog inte hört något bra om det nya betygssystemet, det verkar sjukt jobbigt :c Så är det nog helt säkert, man får kämpa fast det är tufft i bland så kommer det löna sig i slutändan. :)
candie.blogg.se

2013-01-09 @ 22:20:38
Miss Naily A Fucking Rockstar

Wooooowwwww! Vilka bra betyg du har! Mina gymnasie betyg är typ skit men det va för att jag spelade för mycket. I stället för att gå till matte lektionen så var jag i skolans musikrum å lirade gitarr. Men nu tänkte jag plugga upp dessa betyg å jag tänker vara bäst! Mohahaha MVG here I come! Kram

Svar: Hiho tackar ^^ Aw, men du blev ju väldigt bra på musik istället? Låter asbra det, YOU GO :DD
candie.blogg.se

2013-01-10 @ 10:05:23
URL: http://www.heysugarmagazine.se/missnaily
Kate

åååh vad jag blir avundsjuk! du har ju jättebra betyg! fast nu ska jag försöka vara som dig och tänka "det är nice att kunna en massa saker" :D

Svar: Aw tack ^^ Haha, det är ju det, jättebra om du försöker tänka så hoho :D
candie.blogg.se

2013-01-12 @ 11:40:55
FEENIA

Jag blir så motiverad av att se när det går bra för folk och de får bra betyg! Är en sån person som inte vill vara sämre, haha! Och som det är nu har jag en bra grund från ettan - bara å fortsätta!

By the way - rättskunskap? Jag har nått liknande som I-val! Var det kul? :)

Svar: Va bra! Jämför dig inte för mycket med andra bara. Men att ha motivation och kämpa i skolan är jättebra så fortsätt som du gjort! :DHaha ärligt så var det supertråkigt med rättskunskap, men det är sånt som är väldigt bra att kunna och ha koll på för framtiden. Speciellt svårt var det inte direkt heller :)
candie.blogg.se

2013-08-29 @ 17:18:19
URL: http://feenia.blogg.se

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: