Balsam + toning = ♥

 
Balsam är min bästis när jag färgar håret i någon pastellfärg. Dels blir färgen ljusare och dels räcker den mycket längre om man blandar ut den med balsam. Det kan vara vilket balsam som helst så länge det är vitt! Jag brukar köpa det billigaste tramset jag hittar.
Ett tips är att köpa en mörk toning för då behöver man bara använda pyttelite färg när man blandar den. På bilden använder jag Violet från Directions.

En superviktig grej om man vill ha en pastellhårfärg är att ha håret så vitt det bara går när man färgar. Det går såklart att färga även om det inte är det men reslutatet kan bli en mystisk överrasking och kommer inte bli lika klart, ljust och pastelligt.

Många av er vet säkert redan det här men eftersom jag får en hel del frågor om det så tänkte jag att jag kunde blogga om det ändå! En annan fråga jag ofta brukar få är hur jag blandar färgerna för att få till just min nyans. Det skrev jag lite innan om hääär. Men testa dig fram och lek lite annars, pastellfärger går ur fort så det kan aldrig bli totalkaos!

Kommentarer
lynn

directions hårtoningar är awesome <333

Svar: Jaaaa :DDD
candie.blogg.se

2013-10-30 @ 22:15:15
Cassandra

det är ju dock inte bra att ha för vitt, jag har haft rosa lugg i typ 2-3 år nu och det yttersta av håret är så blekt och vitt (i grunden då) att färgen knappt fäster, har blekt bort allt antar jag... så man får faktiskt vara försiktig! :c

Svar: Nä absolut, man ska vara försiktig med blekning. Jag bleker bara hårbotten för att hålla mitt hår platinablont utan att slita för mycket på det. Men ta hand om ditt hår nu så det lagar sig! ^^
candie.blogg.se

2013-10-31 @ 01:21:12
Sandra

Hur ofta måste du färga om ditt hår är du har pastellfärg?

2013-10-31 @ 09:24:40
URL: http://hotpink.blogg.se
my

Ditt hår är så sjukligt snyggt!

2013-10-31 @ 11:41:24
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Anna

Jag har svart (färgat) hår men jag tänkte färga det till någon fin pastellfärg. Hur många gånger tror du jag måste bleka mitt hår för att kunna få det så vitt som möjligt? :)

Svar: Väldigt svårt att svara på. :c Men du måste vara försiktig och gå långsamt fram, så håret inte ger upp om livet och blir förstört. Satsa på några snygga mellanfärger att ha. Jag gick från svart/mörkbrunt till knallrött, sen till rosa/persikorosa på några månader. Några månader senare så blekte jag mitt hår så det var vitblont. Tips är att bleka så ljust det går hos en frisör och fortsätta hemma sen :)
candie.blogg.se

2013-10-31 @ 11:50:35
SUGARSIN - Ett pastelgothmonster med stor aptit på hår och makeup

Älskar pastellfärger! Directions färger är verkligen superbra :)

2013-10-31 @ 12:24:15
URL: http://www.sugarsin.blogg.se
Saga

Åhh blir så sugen på att fära pastellfärgat igen nu!

2013-11-01 @ 13:42:07
URL: http://komigensaga.blogg.se
Linnea

Det hade vart roligt om du bloggade om hur du blekte ditt hår, vilket märke du använder och så. c: Jag tror i alla fall inte att du har gjort det förut, kanske har missat det haha.

Svar: Jooo, gjorde det nyss faktiskt :D Häär: http://candie.blogg.se/2013/october/blonderingshemligheter.html#comment
candie.blogg.se

2013-11-03 @ 13:33:31
Linnea

Tyckte du om Wellas Colour Fresh? På skolan när vi har andvänt den så har flera fått en grön ton av den tyvärr. Sen så undrar jag även om dina toningar fäster lika bra på hela hårstrået? För mig när jag tonar det lila/blått så tappar jag färgen jättesnabbt i hårbotten men på längderna/topparna så sitter det som sten haha.

Svar: Jag har inte testat den så mycket faktiskt, jag fick inga gröna toner men den fungerade inte så bra för mig. Så testa den igen och se om det blir någon skillnad :) Haha jaaa, det är precis samma för mig, färgen i hårbotten vill aldrig fastna ordentligt och försvinner fortare än resten :c
candie.blogg.se

2013-11-03 @ 18:29:12
URL: http://linnealikeslama.blogg.se
Matilda

Hejhej :)
Ska göra rosa dipdye, och funderar på att ha rätt mörk.
Men är osäker för jag måste beställa från direction och det kanske blir helt fel jag beställt hem då?:')
Vad heter den rosa du har? (Även om du blandar ut den)
Älskar din hårfärg!

Svar: Carnation pink använder jag. Den är ganska mörk om man inte blandar ut den :)
candie.blogg.se

2013-12-07 @ 09:33:57
URL: http://matildasavelind.blogg.se
Anonym

Hej :)
Jag har varit väldigt sugen nu under en längre tid att färga håret i någon pastell färg. (Tror rosa) just nu är jag en blandning av ljusbrun och mörkbrun. Och jag vet att man måste bleka det mycket och är rädd att det kommer att ramla av !Hur många gånger tror du att jag måste färga?

Svar: Va kul, rosa är så fiiint :D Tyvärr kan jag inte riktigt svara på det, beror helt på ditt hår och om det är färgat innan och så. Men räkna med ett par blekningar, men var försiktig och blek i omgångar och låt håret vila! Kram
candie.blogg.se

2014-07-03 @ 19:25:50
Anonym

Men jag tänkte bleka första gången hos frisör för bäst resultat. Tack för svar:)!!!!

Svar: Det låter som en väldigt bra idé! Inga problem :)
candie.blogg.se

2014-07-03 @ 21:22:34
Anonym

Hej! Måste bara säga att jag älskar din blogg!!:) jag bara undrar i fall du vet om man kan permanenta blekt hår? Jag skulle gärna vilja ha stora lockar, för jag orkar inte stå med locka det varje morgon.
Tacksam för svar :D

Svar: Åååh tack fina du, va kul att höra! Tyvärr har jag ingen bra koll på att permanenta hår, bäst är nog om du frågar en frisör ^^
candie.blogg.se

2014-07-06 @ 16:55:40
Anonym

Hej ! Bara undrar i fall du vet om man kan färga håret i någon pastell färg hos frisör?:)

2014-07-21 @ 11:51:16

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: