Sugar Coated

Vill tipsa om en kort och fin liten dokumentär om Lolita-mode men som kanske framför allt handlar om vikten att vara och se ut som man vill. Att våga klä sig, se ut och ha de intressen man vill är faktiskt otroligt viktigt för hur man mår som person.

Jag kommer aldrig förstå folk som trycker ner andra för att de inte är som de själva eller inte följer normen. Man behöver inte förstå eller tycka om alla människor, men man måste respektera alla, oavsett läggning, religion, utseende, intressen, etnicitet - you name it. Ingen har att göra med vem du är, hur du är och vad du gillar så länge ingen tar skada av det. Jag har velat skriva det så himla länge på bloggen och skulle kunna utveckla det i all oändlighet. Men jag börjar här, med denna lilla dokumentär om att uttrycka sig själv genom mode.


Kommentarer
bex

Den var bra :)

2013-09-11 @ 16:10:28
URL: http://bex.webblogg.se
Miranda

Fin film :) Skulle vilja träffa folk med lolita-stilen. Den är så fin och fluffig :3

2013-09-11 @ 18:54:40
URL: http://nattstad.se/miranda.ehrnholm
Anonym

Jätte bra dokumentär! Jag blir så less på alla människor som blir uppretade av vad man väljer själv att göra/se ut. Det är ingen big deal liksom ):
Det är rätt så sjukt eftersom att jag har blivit mordhotad för just hur jag ser ut och mina val.. :|

Svar: Men åh, så himla sjukt! Hur man väljer att se ut eller vara har inget med någon annan att göra. Alla har rätt att vara dem de är eller vill vara. Stå på dig, det är bara respektlösa, inskränkta och ärligt talat patetiska människor som mordhotar andra. Kram!
candie.blogg.se

2013-09-13 @ 11:41:08

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: