Green Kale Wraps

 
Min mamma och syster har fått mig att älska grönkålswraps. Så igår kände jag för att trixa ihop en helt vegansk verision av såna. (Deras innehöll creme fraiche och ost) Så himla lätta att göra och så goda att tugga på, omnomnom.

Grönkål är ungefär universums nyttigaste grönsak för den innehåller A, B, C, E och K -vitaminer, kalium, kalcium, magnesium och järn. Så kroppen bara HALLELUJAH TACK SÅ MYCKET när den får i sig av det. 
 
Det här behövs till två wraps:
Cirka 100 gram grönkål
En halv gul lök
En tomat
Två Tortillabröd
Några matskedar iMat havrefraiche
Majs (Som jag råkade glömma på bilderna eheh)
Tre vitlöksklyftor (Vitlök är gott)
Spiskummin
Chili
En halv grönsaksbuljongtärning eller salt och peppar
 
Stek löken så den blir mjuk, pressa i vitlök, krydda med chili, spiskummin, buljong/salt och peppar. Släng i grönkål och hackad tomat. Stek allt i några minuter så det blir mjuk och mosigt (men inte jättemosigt, det är ingen soppa vi gör). Ha sen i majsen och havrefraichen och stek lite till så allt blir vaaarmt. Ha sedan på denna toknyttiga röra på ett varmt tortillabröd AND EAT THAT SHIT. Säg sen tack för maten till dig själv för du var så snäll mot din kropp som matade den med nyttigheter. Djuren tackar dig också. 

Kommentarer
Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.

Åhh gud låter sjukt gott! måste prova det nästa gång vi ska ha tacos här hemma :o

2014-12-13 @ 23:04:05
URL: http://rocketboyy.blogg.se/
MissMistiry

Det där såg riktigt gott ut!

2014-12-14 @ 03:37:31
URL: http://missmistiry.blogspot.com
Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞

Woah tack för tipset!! <3

Svar: Nooo problemo :D <3
candie.blogg.se

2014-12-14 @ 14:18:21
URL: http://neapocalypse.se
Johanna

Fast tortillabrödet är inte veganskt då det innehåller ett ämne gjort av grisfett (e471 tror jag att det var).
Det är så himla tråkigt då jag är vegan och älskar tortillabröd. ):

Svar: Men vaaa, åh nej, det visste jag inte :( Så dumt av mig att inte kolla alla e-nummer. Var tvungen att googla och det verkar som att e471 för det mesta är vegetabiliskt. Hittade den här länken där det står att Santa Marias bröd inte använder animaliskt emulgeringsmedel http://www.pintomagasin.se/animaliska-tillsatser-inget-for-brodbranschen. Så hoppas det går att lita på! Men måste börja tänka mer på det, fattar inte varför företag använder animaliska produkter i så mycket, sjukt onödigt. Tack för du sa till!
candie.blogg.se

2014-12-14 @ 21:30:30
Twiggy Lundberg

Jag har faktiskt precis fått upp intresset för detta. Tack för tipset :D

Svar: Åh va kul, ingen orsak :D
candie.blogg.se

2014-12-15 @ 00:08:43
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
Anonym

Svar:
Det är så lugnt så! Kul att andra vill komma in i den veganska livsstilen men det är ganska jobbigt med att hålla koll på alla E-nummer osv. Men dom brukar kunna skriva om e471 eller andra ämnen är vegetabiliska i en parantes. :3

Svar: Va braa! Jaa, det är mycket småsaker som man inte tänker på egentligen, det gäller att ha koll på vad saker innehåller och är gjorda av :)
candie.blogg.se

2014-12-15 @ 12:27:01

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: