W7 In The Nude Review


Jag cravar en Urban Decay Naked 3 Palette så mycket att det gör lite ont i själen. Men eftersom den kostar nästan 500 kronor så har jag sagt "en vacker dag" och gråtit mig till sömns varje kväll istället. Samtidigt har jag varit på ständig jakt efter en dupe för palettjäkeln. Har letat och jämfört och kollat recension efter recension på hela internet men ändå inte kunnat bestämma mig för vad tusan jag ska köpa. Men så här om dagen gav jag liksom upp och klickade hem W7 In The Nude för 89 kronor eftersom den var lik Naked 3 både till förpackning och innehåll och kostade jättelite.

Paletten innehåller 12 ögonskuggor, både matta och skimriga, i rosa och guldiga nude-toner. Förpackningen i metall är en ganska stilig sådan. Med på köpet kommer en borste med två ändar. Trevligt kan man tycka. Tyvärr är den ganska värdelös kan man också tycka. MEN DET ÄR FÖRLÅTET.

De få efterforskningar jag orkade göra om paletten sa alla att den skulle vara bra. Men det var LÖGNER så nu är jag en aning upprörd och provocerad. För tyvärr är hälften av färgerna liksom nästan osynliga på bar hud eftersom de har väldigt dåligt pigment. På swatchen här under har jag, på riktigt fast kanske lätt avrundat uppåt, lagt på varje färg i 140 lager. Har tbh inte provat att sminka mig med skuggorna än BUT I CAN TELL U DIZ: Konsistensen mellan dem varierar ganska mycket. Några är för pulvriga och torra medan vissa är krämigare och glider på mycket lättare. Conclusion: Ibland kostar liksom saker 89 kronor för att de är värda 89 kronor och då får man sörja de där 4 colaflaskorna man förlorat och gå vidare med livet. 

Här under är swatches och namnen på alla skuggorna:


Kommentarer
Daniella 🌙

Köper du paletterna på originalsidorna istället för återförsäljare så kostar de typ 350 beroende på vad dollarn ligger på istället för överpriser :)

Svar: Tyvärr när jag kollat runt lite så ligger de på ungefär samma priser som här :/ Men ofta brukar det ju vara så att det är mycket billigare om en köper från USA eller Storbritannien men då kommer istället fraktjäveln och ställer till det.
candie.blogg.se

2016-02-04 @ 20:40:08
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
linn

Har du testat med primer under? Ibland kan primers göra underverk för dåligt pigmenterade skuggor :)

Svar: Nä har inte hunnit göra det än men hoppas det kan rädda dem lite! :)
candie.blogg.se

2016-02-04 @ 22:49:20
Thäsy

Viva la Diva har en palett som är jättelik Nakedpaletten och deras kvalitet och pris är helt ok tycker jag!👌😍

Svar: Har faktiskt kollat lite på deras med! Tror färgerna är mer som i naked 1 och 2, men de är superfina med så kanske får bli en sån då när jag behöver en dupe för dem :D
candie.blogg.se

2016-02-04 @ 22:55:28
Anonym

Är w7 veganskt?

Svar: Det har faktiskt varit riktigt svårt att ta reda på det. Att de är cruelty free har jag hittat men inget om att ingredienserna är veganska eller inte. Så får anta att W7 inte är ett veganskt märke. Men har faktiskt googlat alla ingredienser i den här paletten och inte kunnat hitta något som har uppenbart animaliskt ursprung. Däremot visade det sig att flera av ingredienserna är halv- eller heldåliga för ansiktet och miljön så nu är jag lite rädd för ögonskuggorna.
candie.blogg.se

2016-02-05 @ 11:36:30
Anonym

Makeup revolution har ögonskuggspaletten iconic 3 som ska vara en dupe av naked 3. Har själv iconic 1 och iconic 2 och tycker de är helt underbara. Kostar 79 kr på Brallis.se :)

Svar: Har också kollat lite på den så det låter ju lovande att de andra är bra :D
candie.blogg.se

2016-02-16 @ 17:18:18
:'D

Rekommenderar också Makeup Revolution. Deras paletter är typ för bra för att vara sanna. Älskar min Neutrals vs. Newtrals. <3

Svar: Taaack för tipset, det låter ju som att flera tycker väldigt bra om dem :D
candie.blogg.se

2016-02-25 @ 17:20:23

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: