Makeup Revolution and LA Girl Order

 
Igår klickade jag helt plötsligt och spontant hem makeup från Brallis.se. Den teleporterades i princip hit, så supersnabb var frakten. Hann knappt reflektera över vad jag gjort.
Kände mig äventyrlig och ville testa produkter från Makeup Revolution och LA Girl, två drugstore-märken där Makeup Revolution framför allt är kända för att göra dupes av High End produkter och när det gäller LA Girl har jag hört mycket bra saker om deras concealers och matta läppstift. SO I SNATCHED SOME STUFF:

Makeup Revolution I Heart Makeup Naked Chocolate: En ögonskuggspalettt från märkets Chocolate-serie som alla ser ut som choklaaaadkakor och började som dupes för de superkända Chocolate Bar-paletterna från Too Faced. Just den här har en massa skuggor i varma nude-toner, både matta och skimriga. Och äntligen har jag hittat en budgetpalett där skuggorna faktiskt har bra pigment, glider på lätt och har rätt konsistens. VAD ÄR DETTA FÖR SVART MAGI? Do actually recommend. 

LA Girl Matte Lip Color in Snuggle: Matt läppstift i en nude, brunbaserad färg. Den har en skön och krämig formula och doftar lite sockrigt. Verkar inte hålla superbra av det lilla jag hunnit testa, men jag kanske bara ljuger pga råkade äta en massa mat på ett vildsint sätt. IDK, can't really tell.

LA Girl PRO Concealer Green Corrector: Grönbaserad concealer för att neutralisera röda partier i ansiktet. Existerar enbart i mitt liv för att gömma min röda näsa.

Makeup Revolution Ultra Face Base Primer: Primer som ska jämna ut och hålla makeupen på plats. Har inte hunnit testa den än så har absolut ingen aning om den kommer tillföra något positivt till mitt ansikte pga kravlade djupt i det okända när jag beställde den. Läste typ en bra review och bestämde mig för att lita på en främling på internet. Men vad kan gå fel förutom att ansiktet trillar av.
Update: Jag gillar faktiskt den här jäkeln! Jämnar ut alla fina linjer, gropar och porer och ger ett bra underlag för sminket som håller sig fint längre än utan primern.

Kommentarer
Emma

Åh, den där paletten är en av mina favoriter! Riktigt bra budgetvariant :-)

Svar: Jaaa, positivt överraskad!
candie.blogg.se

2016-03-03 @ 00:54:35
URL: http://lollipopnightmare.blogspot.com
Ellen

Haha orkar inte. Jag är inte så sminkintresserad men läser ändå för du är så jävla rolig. Ej sarkasm, en vet ju inte hur saker och ting kan uppfattas när det kommuniceras genom cyberrymden.

2016-03-03 @ 01:37:46
URL: http://mittkungarike.blogg.se
Ellen

Haha orkar inte. Jag är inte så sminkintresserad men läser ändå för du är så jävla rolig. Ej sarkasm, en vet ju inte hur saker och ting kan uppfattas när det kommuniceras genom cyberrymden.

2016-03-03 @ 01:37:49
URL: http://mittkungarike.blogg.se
Daniella 🌙

Dessa concealers alltså <3 enda anledningen jag kan visa mej ute bland människor.

Svar: Det låter både jättebra och obra. Men relaterar, tyckte jättemycket om den! ÄNTLIGEN slipper jag att mitt röda ansikte lyser genom allt.
candie.blogg.se

2016-03-03 @ 01:44:15
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Melissa

Också beställt den där primern, vi får hoppas att den är bra! :)

Svar: Jag tycker faktiskt om den! :D
candie.blogg.se

2016-03-03 @ 17:32:58
URL: http://nouw.com/mmeljoh
Nannis

Gick in och beställde paletten + läppstift efter detta inlägget, ojdå. Taggar att få hem den!

Svar: Åhåå, spännande, hope you'll like em :D
candie.blogg.se

2016-03-15 @ 20:01:09

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: