Bra saker att köpa från Ebay!

Utgår baaara från mina egna erfarenheter om det jag handlat från Ebay och vad jag tycker om det. Ni kanske tycker helt annorlunda än mig och det får ni göra hihihiih. Kom gärna själva med Ebaytips om ni har några!
Finns ofta precis samma accessoarer som säljs på svenska webshoppar fast otroligt mycket billigare. Man kan hitta maaaaassor med ringar, halsband, armband, håraccessoarer och andra grejer för en eller några få dollar. Awesomeeeee ju.
Samma som med accessoarerna: megafina skal från runt 10 kronor. Och det finns verkligen alla skal man kan tänka sig!
Ett tiopack lösögonfransar kostar runt 10 kronor och det finns hur många modeller som helst att välja på. Hårfärg köper jag från engelska Ebaystores vilket blir mycket billigare än om man köper i Sverige.
Kläder som jag har köpt från Ebay har aldrig riktigt varit så fina eller passat så bra som jag hoppats. Ibland har sömmarna varit konstiga, lösa trådar har hängt från plaggen och annat som känts lite low-quality. Detsamma gäller min ryggsäck som föll sönder tokfort.
Jag rekommenderar absolut inte att köpa löshår från Ebay, då man får vad man betalar för. Möjligen är hår som skickas från tex England bättre än det från Kina. 
Skor tycker jag däremot har varit helt okej att köpa från Ebay. Mina creepers ser ut att vara så gott som nya fortfarande men är rätt obekväma. Mina platform sneakers är hur bekväma som helst men sulan håller redan på att lossna.
 
Hoppas att inlägget har varit till hjälp, det tog miljarder åååår att få ihop haha. Puss på er! ♥

Kommentarer
Emelie

Hej! Kan du vara snäll och göra ett inlägg om de typsnitt som du använder. Eller bara kommentera vad typsnittet längst upp till höger heter, där du skrev "ebay" tack på förhand! :D

Svar: Det heter skater dudes och är från dafont.com :)
candie.blogg.se

2012-10-10 @ 20:32:25
URL: http://eyebe.blogg.se
Anna T - Nörd & Filmskapare

Åh längtar tills jag har fast inkomst och kan köpa saker från ebay ^^ längesen nu!

Svar: Aaw, förstår att du längtar hihi
candie.blogg.se

2012-10-10 @ 20:48:50
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se
Ella

Dom där skalen som är sådär.. 'rinnande' eller vad man ska säga. Underbara. ♥

Svar: Jaa dom är riktigt fina! ♥
candie.blogg.se

2012-10-11 @ 16:15:32
URL: http://ihazaunicorn.tumblr.com/
Maja

har du någonsin fått betala tull när du handlar från ebay ? har inte vågat beställa därifrån ännu eftersom jag inte vetat hur stort chans det är att man måste betala en tullavgift :/

Svar: Aldrig någonsin faktiskt, och har säkert handlat därifrån 50 gånger. Grejerna skickas från Kina eller Hong Kong. Däremot troooor jag att det är större risk att råka ut för tull om man köper saker från USA (:
candie.blogg.se

2012-10-12 @ 09:30:04
URL: http://majaakesson.blogg.se
Fancy

Toppen-inlägg! Tack så mycket! :) kramar

Svar: Kul att du tycker det :D
candie.blogg.se

2012-10-12 @ 10:52:12
Madelene

Jag skulle gärna vilja beställa ifrån Ebay..
Men jag tycker det är så svårt. Jag vet lixom inte vad jag ska betala in.. Hjälp !?
Kram kram ♥

Svar: Du måste skaffa ett paypalkonto (paypal.com) och så ett Ebaykonto såklart, sen ska det gå hur enkelt som helst att köpa saker ^^
candie.blogg.se

2012-10-26 @ 01:03:57
URL: http://maddez.blogg.se
Mikaela

Kan du länka sidan på hårfärgerna? Helst i ett inlägg eftersom jag inte kan se om du kommenterar.. Kram!

2012-11-17 @ 10:59:52
URL: http://epicshiit.devote.se
Emsi

Hej! Hur är det med tull och skatt om jag handlar för tex 1000 kr sammanlagt från olika säljare I kina på ebay? blir det värt?

Svar: Det blir aldrig tull för Ebayprodukter från Kina :)
candie.blogg.se

2014-01-15 @ 06:30:30

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: