Ebaytips: Sökord

Får ofta frågan om vad jag söker på för att hitta saker på Ebay. Eller om jag har tips på vad man kan söka på för att hitta saker. Grejen är att det är supersvårt att söka på något och helt random hitta massa fint. Det allra bästa sättet att hitta saker på Ebay är att veta vad det är man letar efter. Ofta när jag hittar saker har jag sett det innan på tumblr eller något annat ställe och sedan söker jag bara på vad det heter eller kan tänkas heta så hittar jag det om det finns där!

Meeen, kan ändå ge lite tips på sökord som jag använder om jag inte är ute efter något speciellt utan bara kollar runt och inte riktigt vet vad jag vill ha. Så använd sökordet i kombination med vad det nu är för typ av produkt du vill ha. t ex shirt, bag, shoes, t-shirt, necklace, bracelet ELLER VAD SOM HEEELST.

Exempel på några sökord jag använder mig av: Goth, gothic, lolita, kawaii, cute, sexy, fashion, trendy, skull, galaxy, spike, studded, platform, punk.
 
Men som sagt, det bästa är att veta vad det är du är ute efter och söka på vad det nu kan heta.
Hoppas det var till lite hjälp i alla fall ♥

Kommentarer
Caisa-fmds

Åh tack! Hittat några söta saker med hjälp av några av orden! Kram Caisa^^

Svar: Vad bra :D
candie.blogg.se

2013-02-13 @ 21:43:44
URL: http://fmds.blogg.se
Anna T - Nörd & Filmskapare

Tack för bra tips ^^!!

Svar: Ingen orsak :D
candie.blogg.se

2013-02-17 @ 16:58:04
URL: http://www.annatjernstroms.blogg.se
MARIA ♥ MAKE CUPCAKES NOT WAR

Vilken fin blogg!:)

Jag brukar också beställa från ebay, men vet du om det finns någon gräns hur mkt man får beställa? tills man får betala tull eller skatt osv? :o per år? har hört lite olika om det där :o

Svar: Tack! Har faktiskt ingen aning haha! Jag har säkert beställt nära 100 grejer det senaste året och inte behövt betala tull än så länge ;o
candie.blogg.se

2013-03-03 @ 18:01:12
URL: http://typiisktmaria.blogg.se

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: