E.l.f. Review

Lovade att skriva vad jag tyckte om sminket som jag köpte från e.l.f när jag testat det. Jag är jättedålig på smink och ni borde inte lita på någonting jag skriver om det, men här kommer den fantastiska reviewen! Säger man så? Reviewen? Låter knas.

Älskar det här transparenta pudret eftersom det är just tranparent, haha. Alla mina puder jag haft tidigare har alltid varit för mörka och orangeaktiga trots att jag valt de ljusaste färgerna. Dumma ljusa hud. 
Pudret håller väldigt bra och länge, håller foundationen på plats och ser naturligt och snyggt ut. Det enda minuset är förpackningen som är lite bråkig och gör pudret svårt att få ut utan att spilla. 

Tycker att den gröna färgen är superbra när jag ska täcka röda partier. De oranga färgerna är för mörka för mig och jag har testat alla färger för att tona ner ringarna under ögonen. Ingen har funkat. Fanns en annan färgpalett att välja på hos e.l.f. också som jag tror kanske hade varit smartare för mig!

Vet ärligt inte vad jag ska skriva om borstarna hoho. De är liksom borstar och gör sitt jobb. Inte supermegafantastiska men inte alls dåliga heller. Skaftet på puderborsten gick sönder nästan på en gång av någon anledning och sitter löst, men det går att trycka in igen och fortfarande använda. Foundationenborsten delar sig lite så att det blir små ränder i ansiktet när jag sminkar mig och av någon anledning använder jag lätt för mycket foundation när jag kletar med den. Men det beror nog säkert på att jag är en noob. 
 
And that's that! Lita inte på ett ord jag skriver. Jag kan inte sånt här. FÖLJ MINA RÅD PÅ EGEN RISK.

Kommentarer
Bella

HALLOJSAN ÄN EN GÅNG.

nejmen återigen, älskar din blogg, haha.
Men ja. Ang det med att du alltid använder för mycket foundation när du har borsten det beror på att borsten inte absorberar foundationen på samma sätt som dina händer gör. Alltså behövs det mindre foundation när man använder en borste än när man använder fingrarna. Likaväl som det behövs mindre palettconcealer med hjälp av en borste. ^^

//Bella

Svar: Åhh tack finis! Och tack för förklaringen haha :D
candie.blogg.se

2013-05-02 @ 16:11:04
URL: http://quiescent.blogg.se
Carro - en emo/scene bloggerska

Awesome! :D
Mina penslar från Elf har också skaftet gått av på typ direkt när jag fick dom :/ Kramisar Carro

Svar: Åh tråkigt :(
candie.blogg.se

2013-05-02 @ 18:34:36
URL: http://quiethell.blogg.se/
Cookie

Tips är om du blandar den orangea med liite rött och din egen bas/foundation så blir det bättre resultat för mörka ringar c:

Svar: Tack för tipset :D
candie.blogg.se

2013-05-02 @ 19:11:24
URL: http://cookielicious.blogg.se
Johanna

reviewen, haha ja. det låter skumt men det är nog så, haha. Ska nog också köpa det där pudret. Mitt lite för mörka som jag har nu är helt bajs. förstör ju allt :c

awesome blogg föresten, you go glen coco!

2013-05-02 @ 20:27:34
URL: http://todals.se
Sana

Om dina puder alltid är orangeaktiga, har du testat köpa ljust puder med kall underton? ^^
Det borde bli bättre, om inte du då varken har kall underton (lite rosa ton i huden) eller varm underton (lite orange-persikofärgad ton),. :3

2013-05-03 @ 05:16:54
alice

Hej, jag undrar bara ungefär hur mycket det kostar att frakta? Jag har kollat på elf:s hemsida men kan inte hitta någon info om det? Jag funderar på att köpa concealern :-)
Älskar din blogg <3

Svar: Kommer inte riktigt ihåg men en 50-lapp tror jag :) Tack så jättemycket <3
candie.blogg.se

2013-05-18 @ 10:46:16

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: