Om hår och lite så

Får ofta frågan om hur mitt hår kan vara så oslitet (Truth: Det är superslitet) och sitta kvar på mitt huvud trots att jag färgar och stylar det så mycket. Det är en riktigt bra fråga faktiskt. Men den har svar!

  • Sen jag blekte hela håret blont för ett och ett halvt år sedan så har jag bara blekt utväxten när jag bytt hårfärg - aldrig hela håret. Jag färgar med semipermanenta hårfärger som blandats med balsam och då försvinner alltid färgen i samband med att jag bleker utväxten.
  • Semipermanent hårfärg sliter inte på håret då det bara är en svag toning, dessutom blandar jag den med balsam varje gång jag färgar. Och eftersom färgen ofta får sitta i över en timme så har jag balsam i håret superlänge ca två gånger i veckan. Vilket borde vara bra för håret ju!
  • Eftersom jag plattar håret som en vilde är jag alltid noga med att använda värmeskydd. Samma sak när jag fönar håret vilket jag försöker göra så sällan som möjligt.
  • När jag tvättar håret använder jag alltid inpackning istället för vanligt balsam.

Kommentarer
carro

använd balsam efter inpackningen också :)

2013-05-29 @ 20:31:18
Carro - en emo/scene bloggerska

Hihi gjorde ett liknande inlägg imorse :P Kramisar Carro

Svar: Åhhh vilken timing haha ^^
candie.blogg.se

2013-05-29 @ 21:50:50
URL: http://quiethell.blogg.se/

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: