E.l.f. Makeup Review

 
Lovade för jättelänge sen att jag skulle skriva om sminkprodukterna jag köpte hem från e.l.f. Men glömsk och lömsk som jag är så har jag glömt och skjutit upp det toklänge. Men här kommer en review äntligen! Är faktiskt lite ledsen och besviken på de flesta produkterna. Eftersom det kommer bli en hel roman om jag skriver om alla produkterna på en gång så delar jag upp reviewen i två delar!
 
 
Waterproof Lenghtening & Volymizing Mascara: Testade den här vattenfasta mascaran för första gången häromdagen när jag var på Gustavsvik och badade. Men så fort jag hoppade i vattnet så trillade den av i små klumpar. Även om jag kanske inte väntade mig att den skulle hålla perfekt hela tiden när jag badade så blev jag besviken över att den föll av på en gång. Annars var mascaran okej men svår att få till på underfransarna.
Rekommenderar jag den: Nja. Okej för sitt pris som vanlig mascara men dålig som vattenfast.

 
High Definition Powder: Ett transparent puder som ger bra matt finish men inte någon färg. Vilket jag gillar massor! Jag är väldigt nöjd med färgen på min foundation men vill hålla den på plats och få lite mattare resultat med hjälp av ett puder. Då är e.l.f.s HD-powder perf! Enda nackdelen är att förpackningen är ganska osmart och svår att få ut puder ur utan att spilla.
Rekommenderar jag den: Javisst!

 
Complete coverage concealer: Täcker visserligen finnar och andra små röda problem bra men konsitensen är alldeles för fast och torr. Concealern torkar ut huden och lägger sig som en torr, ojämn kaka i ansiktet. Jag har väldigt torr hud så vet inte om den kanske funkar bättre om man har fetare hy.
Rekommenderar jag den: Nej
 
 Har ni testat någon av de här produkterna? Vad tycker ni i så fall?

Kommentarer
Madeleine

pudret lät ju bra iaf :D

Svar: Jaaa, alltid nåt :D
candie.blogg.se

2013-11-19 @ 20:41:57
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Jaanieh

Har bara testat deras ögonbrynspenna, vilken var alldeles för kladdig! Smetades ut på en gång.

2013-11-19 @ 22:45:56
URL: http://whitetrashbeauty.blogg.se
Grodan ^~^

Jag har faktiskt inte hört så mycket bra från elf :/ men pudret va ju bra så inte helt dåligt (; men elf är ganska billigt va? Så det kanske inte är bästa kvalitén /: jag vet inte :s aja tack för reviewen!! (;

2013-11-19 @ 22:46:55
URL: http://ettlivsomgroda.blogg.se
cookie skånes största alternativa sminkblogg

testa att lägga någon kräm till ansiktiet först så du får en mjukare och en mycket slätare hy då borde cover up fungera eller blanda med din bas/foundation bara en liiiten klick så borde den fungera bättre.

så gör jag iallafall att jag andvänder en klick cover up och en klick bas så fungerar det mycket bättre och du slipper få en torr hy. c:

Svar: Har både hudkräm och primer innan men det hjälper inte :c Får testa med att blanda! Tack för tipsen!
candie.blogg.se

2013-11-20 @ 15:20:27
URL: http://cookielicious.blogg.se
LITZIUMWORLD / Alternativ norrländska

Har inte testat... Varken hört bra eller dåligt om det märket!

~Bat kisses ^V^

2013-11-20 @ 20:28:25
URL: http://litziumworld.blogg.se

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: