Svar på frågestunden - del 2


Lite jättesent men här kommer andra delen med svar på frågestunden! Fråga mig inte varför jag skriver romaner på varje svar.

 
Vilken stil gillar du mest om du måste välja: kawaii (typ gullig japanskinspirerad) eller rockig? 
Olika, olika dagar! Beror på vad jag känner för just då. Idag väljer jag rockig!

Vilken/vilka färger känner du dig obekväm i?
Jordiga och varma färger som brun, beige, orange, röd och gul.

Väljer du hellre kvantitet framför kvalité - eller tvärtom - när det gäller kläder och accessoarer? 
Helt klart kvantitet, handlar från Ebay och massa andra budgetställen hela tiden! Gillar att ha mycket kläder och accessoarer att välja mellan. Sen gör det ju inget om det man köper har bra kvalité, haha!

Vilken har varit din absoluta favvo färg i håret hittills? 
Gillar den jag har nu hoho. Och när det varit helrosa, lila, grått och blont med rosa dipdye har jag trivts asbra också.

Favoritprodukt?
Dayuuuuummm, så svårt. Men jag är beroende av att ha en bra sminkborttagning och den enda jag testat som jag tycker funkar är Loréals. Sminket bara forsar av och det svider inte alls! Om frågan egentligen handlade om vilken produkt som helst och inte bara hygien/skönhet så är det cola. Det är alltid cola.

Hur ofta tvättar du håret?
 
När jag har färger i håret försöker jag tvätta det så sällan som möjligt eftersom färgerna går ur på en gång och inte matchar löshåret. Så det blir kanske 2 gånger i veckan. När jag är blond tvättar jag mycket oftare, varannan dag kanske. Tillskillnad mot många andra så älskar jag när mitt hår är nytvättat, det är mycket lättare att styla och är mjukt och fint och innehåller inga gamla hårprodukter!

Hur får du ditt hår SÅ vitt och fint? 
Med blekning från Mood och Loréals silverschampoo! Och tack så mycket!

Vilken åsikt har du angående löshår från ebay? 
Det är inte mycket sämre än något hår jag köpt i Sverige, ärligt talat. Det är ju inget fantastisk hår med underbar kvalité men det är helt okej och går att ha om man inte kräver den bästa kvalitén. (Nu pratar jag om löshåret från kina för runt 300, det finns säkert mycket bättre och dyrare hår på Ebay också) En gång fick jag dock plasthår fast jag beställde äkta och då blev jag en sur och hatisk liten kvinna.

Kan du lägga upp en tutorial på hur du sminkar dig varje dag?
Har faktiskt gjort det för ett tag sedan men eftersom jag gör lite annorlunda nu så kan jag kanske göra en ny!

Vilka små saker på din kropp gillar du mest? och varför gillar du dem?
Har helt okej händer med hyfsat långa och smala fingrar och min näsa har rätt fin form, haha.  Min hjärna är ganska bra också. När man vill tänka och leva och så.

Vad hade du för stil när du var 11?  
Ingen! Skuttade omkring i vanliga kläder, utan smink och med håret naturligt. Och ganska ofta kläder som mamma köpt som hon tyckte va fina hoho. När jag blev 12 däremot så ändrades det och jag blev mer intresserad av kläder och smink.

Hur gammal var du när du började färga håret och klä dig som du gör idag? 
När jag var 14 tyckte jag att det finaste man kunde vara var emo. Så då blev jag det. Sen dess har min stil hela tiden utvecklats till vad den är idag. Första gången jag färgade håret var jag 9 och sen jag var ungefär 12 har jag alltid haft färgat hår och bytt hårfärg ofta. Första gången jag färgade hela håret i en annorlunda färg var när jag var 18 och då blev det pastellrosa.

Vad tyckte dina föräldrar när du första gången färgade ditt hår i en extrem färg? 
Ingenting direkt vad jag kommer ihåg. Jag har sett "annorlunda" ut så länge och haft megastort tuperat hår, färgade/randiga slingor och allt möjligt så när jag färgade rosa första gången blev de väl inte så förvånade eller sa så mycket. Dessutom var jag ju 18. Mina föräldrar har faktiskt alltid varit stöttande och inte verkat ha så mycket emot hur jag velat se ut. Visst har de inte heller alltid gillat hur jag sett ut, speciellt inte när jag var yngre antar jag. (Jag såg faktiskt helt hemsk ut såhär i efterhand) Men de har aldrig förbjudit något eller så.

Har din stil(klädstil) förändrats under åren? 
Massor! Häär och hääär har jag lagt ut gamla bilder!

Kan du göra ett inlägg om ebay, storlekar, priser och var du oftast söker på samt var du beställer från? 
Det kan jag nog fixa!

Hur mycket väger du?
Någonstans mellan 1 och 200 kilo.
 
 

Var får du din blogginspiration ifrån?
Mitt huvud oftast. Sen får jag inspiration av sånt jag ser på internet, på webshopar och tumblr tex.

Kan du göra fler videobloggar? Har inget att videoblogga om :((( Sen tar det så lång tid med redigering hehehe. Men kan försöka bättra mig!

Hur kom du på ditt bloggnamn? 
Har jättelänge hetat något med Candy på internet. När jag skaffade den här bloggen ville jag ha ett enkelt namn som fortfarande hade någon form av candy i sig och så blev det Candie! Och så älskar jag godis, juuu!

Satsar du på bloggen?
Det beror på vad som menas med satsar. Men jag lägger ner mycket tid och kärlek på den, hiho! Blir såklart glad när den växer och så, men bloggar främst för att jag tycker det är så himla kul och för era kommentarer!

Vilka bloggar läser du och vad faller du för hos olika bloggar? 
Fastar personligen för bloggar med fin design, välgjorda inlägg och där personen har en spännande stil. Vill jättegärna ha fler tips på sådana!
 

Kommentarer
Madeleine

åå tack för tipset om bloggarnaaa!

Svar: Ingen orsak :D
candie.blogg.se

2013-09-03 @ 20:42:37
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Cyber- life with autism and art

Epicfaiil.se är en av mina favobloggar! :D

2013-09-04 @ 10:26:15
URL: http://xcyberalienx.blogg.se
s

förlåt om jag är jobbig som kommer med följdfrågor efter din frågestund, men hur länge brukar du ha i silverschampoot? :)

Svar: Ingen fara! Inte speciellt länge, max 5 minuter :)
candie.blogg.se

2013-09-04 @ 17:44:32
Anonym

min blogg kanske du gillar :)

Svar: Vad är adressen? :(
candie.blogg.se

2013-09-04 @ 18:29:36
Malin Olsson

Vet inte riktigt var jag skulle skriva denna frågan men jag undrar om du bleker ditt löshår innan du färgar det rosa, och ifall du gör det vilken färg du använder? :)

Svar: Sist blekte jag löshåret eftersom det var mörkare än mitt eget hår. Jag bleker alltid med Mood Ultrablond. Den rosa färgen jag använder är Directions Carnation Pink utblandad med maaassa balsam :)
candie.blogg.se

2013-09-05 @ 21:45:37
URL: http://idkmanijustwantfood.tumblr.com/
Izzah

Du får säkert höra denna frågan rätt ofta, men vad använder du för typsnitt till stil och utseende & bloggen/bloggar "skyltarna"? (:

Svar: Little snorlax från Dafont.com :)
candie.blogg.se

2013-09-06 @ 18:24:31
URL: http://izzahbjurek.webblogg.se

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: