Natural Food


Från och med igår och en vecka framåt tänkte jag utmana mig själv att bara äta supernyttigt, veganskt och mestadels rawfood. Sen är det påsk och då vill jag äta godis igen hehehhe. Ska såklart äta mycket mer än bara det som är på bilden (fattas ju bönor och grejer!) men det här är vad jag handlade igår! 

Jag brukar laga hyfsat nyttig och näringsriktig mat men äter samtidigt massor av chips, salt, godis och dricker badkar med cola varje vecka. Och rätt ofta blir det micromat och andra hel- och halvfabrikat med massa mystiska ingredienser i. Dessutom så brukar jag aldrig röra på mig. För något år sen var det tusen gånger värre och jag levde verkligen bara på chips, godis, micromat och skräp HELA TIDEN. Så lite duktigare har jag åtminstone blivit. Men eftersom jag är vegetarian och inte alls brytt mig om att få i mig den näring jag behöver så är jag säker på att jag har massor av olika närings- och vitaminbrister. 
Så fortfarande är det supersynd om min stackars kropp och därför tänkte jag låta det vara otroligt osynd om den i en vecka (borde hålla på längre men såhär nyttig mat är dyr mat och jag är student så riktigt så här mycket fruktjäklar kan jag inte köpa varje vecka). Har dessutom faktiskt skaffat gymkort OCH TILL OCH MED GÅTT OCH TRÄNAT ETT PAR GÅNGER. Ingen fattar något. Jag kommer dock nog aldrig orka bli något hälsofreak. HALLÅ MIN BLOGG HETER CANDIE AV EN ANLEDNING. Godis är mitt liv.
 
Är du vegan eller vegetarian? I så fall, tänker du på att få i dig allt du behöver?

Kommentarer
Exenzia

Är varken vegan eller vegetarian, men om jag var det hade jag nog tänkt på vad jag fått i mig, och så att jag fått i mig rätt mängder av vitaminer å så :3

2014-04-12 @ 14:29:13
URL: http://exenzia.blogg.se/
Matlda

kan du inte visa vad du gör för mat utav detta sen? :)

Svar: Ja tänkte visa lite sen vad jag hittat på med det ^^
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 15:03:00
MissMistiry

Är varken eller och har brist på det mesta. Tvingas äta massa äckliga tabletter för det men så går det om man är kräsen ^^

2014-04-12 @ 16:16:06
URL: http://missmistiry.blogspot.com
Nina

Godis is the shit! Socker är ju trots allt en del av kostcirkeln... ;)

Svar: JAG HÅLLER MED DIG. KOMMER AVLIDA UTAN :((((
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 16:16:44
URL: http://ladynina.blogg.se
Sofie♥

Men vad duktig du är Julia, värsta hurtbullen ju! ^^ Nyttig mat är gott och bra:D

Svar: Haha, jag försöker iaf! Jaaa finns massor med nyttig mat som är så himla god :D
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 17:22:09
URL: http://sofieiistheking.blogg.se
POOS

Jag är "lakto-vegetarian" och äter inte rött kött.
Fick så mycket brist på n vitamin att jag tappade massor med hår, naglarna går av hela tiden och jag är trött.
Så min läkare sa mer eller mindre att jag fick välja på att äta bättre eller helt enkelt må dåligt.
Så jag äter fisk och kalkon/kyckling, men så lite jag kan :)

Svar: Laktovegetarianer äter inte kött eller ägg, du tänker nog på demivegetarian ^^ Det är klart du ska tänka på att äta vad som är bäst för din hälsa, men superbra att du äter så lite fågel och fisk du kan! :)
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 17:42:01
URL: http://www.fames.se/POOS
Annie

Jag konverterade till att vara vegan för nån vecka sen och var innan vegetarian :D

Svar: Åh, är superimponerad! Önskar jag hade viljan och styrkan att bli vegan med! c:
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 18:55:03
Grodan ^^

Är typ vegetarian äter kyckling och fisk men inte annat kött :) brukar inte tänka på om jag får i mig tillräckligt med det jag behöver. Dum. Men försöker bli bättre!

2014-04-12 @ 19:33:17
URL: http://ettlivsomgroda.bloggplatsen.se
Flow

Jag är vegitarian. Får dock inte i mig så mycket vitamingrejjer och sånt som jag borde.. Har vitaminbrist (bland annat) så när jag ställer mig upp för fort så ser jag stjärnor och det blir svart osv.. Egentligen så äter jag knappt grönsaker heller haha, så det är väll därför xD Är ganska kräsen om man säger så ;) Får väll lära mig helt enkelt!
Btw så är din blogg jättebra och fin :) Älskar din stil!

Svar: Låter inte alls bra :c Du får börja ta hand om dig! Men jag är och har varit likadan, inte alls brytt mig om att äta varierat och att få i mig den näring min kropp behöver. VARFÖR GÖRA DET NÄR DET FINNS CHIPS OCH GODIS OCH SNABBMAT OCH MAN KAN ÄTA SAMMA RÄTT 4 DAGAR I RAD? Men det har lett till att jag alltid är trött, seg i hjärnan, svag, har svårt att koncentrera mig och har helt trasiga naglar och massa obra saker så tänkte att det var dags att börja ta lite bättre hand om mig. Hoppas du börjar göra det med! Inte kul att gå runt och må dåligt för att man inte får i sig allt man behöver :c Lycka till och tusen miljoner tack för dina fina ord <3
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 23:12:00
Hanna

Jag är vegetarian och har varit det i nästan hela mitt liv (är 15 nu) och funderar på att bli vegan, men jag har aldrig haft något problem med vitaminbrist, har inte heller tagit tabletter för att få extra vitaminer.
Vill också tacka för att du skrev att det fanns löpe i vissa ostar för länge sen, visste inte det och nu kollar jag alltid osten innan jag äter! :D

Svar: Åh va bra :D Då äter du nog mycket mer varierat och hälsosamt än jag gjort tidigare ^^ Va bra att du fick koll på det! Kram :D <3
candie.blogg.se

2014-04-12 @ 23:49:59
Ida

Är vegetarian och har varit i snart två år! Jag tänkte mycket i början men nu går det på automatik. Min skola (jag går i trean på gymnasiet) har väldigt bra utbut på den vegatariska fronten med vilket underlättar!

Svar: Va bra! Och skönt och super av skolan att de har så bra utbud :D
candie.blogg.se

2014-04-13 @ 10:42:39
URL: http://mellansidorna.blogg.se
Terra

Rekommenderar "Bjäst" för att undvika B12-brist. Man kan göra egen ost på den, vissa har ner den i sina biffar etc!

Svar: Tack för tipset! :)
candie.blogg.se

2014-04-13 @ 12:32:01
URL: http://dadeldude.tumblr.com
Bella

Haha åh det är sååå synd att grönsaker & sånt är så förbaskat dyrt. Dom har inte speciellt höga priser på det som är onyttigt, medan det nyttiga är dyrt? Förstår inte deras logik, verkar som om att de vill att man ska ha ohälsa >_> Jag ska ju flytta till egen lägenhet snart (wiih) och jag kommer med vara fattig student :(

Svar: Jaaa, det är så skevt, jag vill gärna äta massa färska frukter och grönsaker men det kostar en förmögenhet verkligen :c Inte okej! Åh spännande! Vad och var ska du plugga? :D
candie.blogg.se

2014-04-13 @ 13:02:28
RMCK - en skönhetsblogg

Jag skulle aldrig kunna vara vegetarian, än mindre vegan, till 100 %! Jag gillar kött för mycket, haha.

2014-04-13 @ 15:56:51
URL: http://rmck.blo.gg
Josefin

Jag är vegan och försöker äta bra. Ibland är jag lat, men oftast får jag i mig det jag behöver.
Jag var och tog blodprov för ett tag sedan, allt såg jättebra ut. :)

2014-04-13 @ 16:02:53
Bella

Jaaaa, haha så jag brukar passa på när det är specialerbjudande eller något! Som tur är så är nudlar billigt (hahah fast inte så nyttigt då), men man kan ju inte leva på det jämt c: Hahah egentligen så har jag inte varit i skolan på nästan 3 år nu, hade nästan gett upp hoppet helt, men jag har bestämt mig för att börja nu, sista chansen eftersom att det är året jag fyller nitton (: (Gymnasium) Åhåh, i Örnsköldsvik, ligger i Västernorrland (hahah många som inte vet var det ligger, så man nästan gråter för att ingen vet :c känns ju som att man bor mitt i ingenstans) jaag ska inte börja i en ''normal linje'', utan i en Aspergerklass, hoho. Känns liite genant att skriva det men jag kan ju liksom inte ljuga och ba: nejmen jag ska börja bygg & snickeri (haha vad det nu heter!) :D

2014-04-13 @ 17:19:16
Manda

Halloj!
Har fått för mig att du haft en rabattkod till Sheinside! Stämmer det? Isåfall undrar jag om den fortfarande gäller?

Svar: Ja, men det var länge sen så den gäller inte längre :) Men just nu har Sheinside så att om man skriver in magic15 i kassan så får man 15% rabatt :D
candie.blogg.se

2014-04-13 @ 17:44:39
Sara

Jag är vegetarian, men ska så småningom bli vegan! Har vitaminbrist vilket har gjort att jag tappade hälften av mitt hår för snart ett år sedan. (Har dock turen att ha rätt tjockt hår) Försöker ta Panto-3 varje dag, så jag slipper bli skallig, haha.

2014-04-13 @ 18:17:53
URL: http://nattstad.se/effy
Frida

En fråga... När du äter godis och sånt, utesluter du det godis med gelatin i sig, eller hur tänker du kring sådant? :) Bara undrar när du sa att du var vegetarian och älskade godis. 80% avdet lösgodis som finns består ju av Gelatin liksom ^^

Svar: Jag äter inte gelatin :) Jag gillar inte speciellt många sorters lösgodis utan köper samma hela tiden och ingen av dem innehåller gelatin så det är inga problem. Dock så om man äter godis hos någon annan är det svårare. Om det finns en förpackning att läsa på så gör jag alltid det och om jag är osäker på vad som är i så undviker jag det :) Känner jag för att testa nytt godis någon gång så läser jag alltid på innehållet, choklad och hårda godisar går alltid bra sen får man kolla vilka sega godisar och vilka gelégodisar som går att äta :)
Kram!
candie.blogg.se

2014-04-13 @ 18:19:23
Blubb Svensson

Är vegetarian (och laktos) sedan snart 2 år tillbaka men äter mer vegansk mat på senaste. Tänker inte på om jag får i mig allt jag behöver, äter det jag tycker är gott helt enkelt sedan så länge jag inte mår dåligt så är det ett plus. Ångrar inte en sekund att jag slutade med att äta kött även om jag älskade det så är det ett val jag aldrig kommer ångra då min kropp mår så mycket bättre. :)

2014-04-13 @ 23:30:00
URL: http://www.nattstad.se/blubbandzombie
stina fishmas petersson

Jag är för tillfället vegetarian, och har varit det sedan nyår ungefär. Var demi innan det under hösten och åt mitt sista köttiga julbord ever 2013. Så på 4 månader (räknat sedan nyår) har jag blivit en inbiten matälskare, försöker tänka så mycket som möjligt på vad jag får i mig, samt att variera maten. Har börjat äta mer och mer veganskt och så fort jag flyttat hemifrån i sommar är målet att vara 100% vegan (kan inte kräva helt vegansk mat hemma tyvärr...)!
#veganismärframtiden

2014-04-16 @ 10:39:28
URL: http://nattstad.se/fishmas
Jessica

Du borde pröva soygurt vaniljyogurt (den på bilden fast förpakningen är gul) den smakar heeelt undeerbart, kan typ käka upp allt på en gång :D

Svar: Låter supergott, får ta och testa den :D
candie.blogg.se

2014-04-16 @ 23:42:26
URL: http://nattstad.se/jessicahampson
Ida

Ja är vegetarian och mår super! :D ser att du har köpt pauluns flingor och jag måste bara tipsa om pauluns granola!! Det är typ krispig müsli. Smakar som start, trots att det är nyttigt och sockerfritt. Så testa den tycker jag, gärna med fil och banan ^^

Svar: Va bra :D Ååååh måste testa :D
candie.blogg.se

2014-04-17 @ 18:11:35
Sandra

Jag är vegan, mest hclf även om jag får lite för mycket godis i perioder :P

Jag äter bara en form för vitamin extra, å det är B12. Resten får jag genom kosten :) Tar blodprov med ett par års mellanrum och har aldrig vitaminbrist :)

Jag tycker det är svårt att köpa godis - antigen används gelatin eller e nummer (oftast färgämnen) som kommer från djur, så köper mest nötter och sånt som jag vet inte innehåller animalska produkter.

2014-04-21 @ 09:30:00
URL: http://www.fluffydreamsforeveryone.dk
Sam

Är vegetarian, har varit det i snart sex år. <:

2014-04-27 @ 13:32:26
URL: http://simsky.blogg.se

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: