Hair Must Haves

 
De här är de produkterna jag använder för att ta hand om eller styla mitt stackars sönderblekta skräphår. Har blogfamelänkar i inlägget, men produkterna är precis de jag själv använder och rekommenderar. JUST SO YOU GUYZZ KNOW.
 
Löshår: Köper inte mitt hår från samma ställe hela tiden men oftast blir det Ebay eftersom det är billigt och jag ofta vill kunna byta färg utan att bli helt ruinerad. Kvalitén brukar faktiskt vara helt okej därifrån! Jag behöver två förpackningar på 100 gram för mitt hår och löshåret jag köper är alltid 60 cm långt i färgen #60. Vill en köpa löshår från Sverige istället så finns ju som många av er säkert vet t ex Rapunzel of Sweden som är superomtyckta och populära. 

Vågtång: Skulle offra min förstfödde son för min vågtång från OBH Nordica vilken dag som helst. Skapar perfekta mermaidvågor och är livets stylingverktyg! Finns t ex här.
 
Blondering: Billigast och bäst när jag vill fräta mitt hår ljust är Moods Ultrablond. Finns här och i nästan vilken mataffär som helst. 
 
Silverschampoo: När jag vill säga bye bye till alla gula toner i mitt hår så är Loreals Silverschampoo min favorit av alla silverscahmpoon jag testat. Finns här
 
Hårspray: Proffs Super Strong Hairspray är min superbraiga budgetkompis. Finns här och i ungefär alla affärer i hela Sverige.
 
Hårolja: Hårolja är ultraviktigt för mitt hår som är torrare än tre öknar på varandra. Mina ledsna testar suuuger åt sig olja som en svamp och jag brukar köra på lite olika märken och ämnen som arganolja, keratin och allt vad det nu kan vara. En superbra olja är Natural Worlds Brazilian Keratin som finns t ex här
 
Volympulver: FLUFFIGT ska det vara. Och fluffigt och fullt av volym blir håret med Osis Dust it. 

Hårinpackning: Använder inte balsam utan köttar direkt på med hårinpackningar because of ökenhår. Oftast använder jag inpackningar från framför allt Gliss som jag köper på Ica men ibland jäklar lyxar jag till det med Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque. Glissinpackningar finns även här och Macadamia här.

Kommentarer
Anneli

Haha åh,öken hår,mitt är typ sahara öknen<3

2014-08-07 @ 20:40:27
URL: http://Anneliih.blogg.se
MissMistiry

Jag har naturligt torr ökenhår och blekning på det.. Hehe ja torrare än torrast!

Svar: Haha I feel ya! Stackars våra hår :D
candie.blogg.se

2014-08-07 @ 21:34:25
URL: http://missmistiry.blogspot.com
Felicia Christensen

Har vågtången, blir skitfina vågor :D

2014-08-08 @ 12:56:58
URL: http://feliciadot.blogg.se
Emma

Jag skulle rekommendera att du börjar med no poo, tex balsammetoden. Produkterna i inlägget är fullproppat med silikoner som endast funkar som en quick fix, det lägger sig på håret som en hinna och sen måste en använda starkt shampoo med sulfater (sulfater är starka kemikalier som kan orsaka allergier i allra värsta fall). Jag började med no poo för cirka två år sen nu och har ALDRIG vart nöjdare! Kolla in lockig.se eller No Poo-gruppen på fb! :)

2014-08-08 @ 19:58:07

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: