Hair growth and repair time!

 
Jag har, som ni kanske vet eller inte vet, en gång för alla börjat spara ut mitt hår så det ska bli långt och friskt. För att inte slita på håret använder jag bara peruker just nu (och för att det är kul att byta färg och frisyr när man vill). Har inte plattat, fönat eller färgat håret på över två månader. Håret växer men blir inte mycket längre eftersom det fortfarande mår helt megadåligt. Det är torrt, slitet, sorgligt och hatar mig. Eftersom mina naglar är precis likadana, jättesköra, går av och skivar sig så tänkte jag att ett kosttillskott med massa trevliga vitaminer skulle göra håret och naglarna glada! Och när jag ändå höll på så klickade jag hem lite ricinolja för att mosa i håret och tvinga det att växa.
 
Kostillskottet jag köpte heter Stora Hårkuren och innehåller massa vitaminer och ämnen som ska vara bra för hår, hud och naglar.
Ricinolja, som ju var himla populärt för ett tag sen, sägs få håret att växa fortare och göra det friskare, glansigare och mjukare. 
Beställde från Vitaminvaruhuset.se
 
YIHA, nu hoppas jag mitt hår växer i turbofart och får rapunzellängd och ser helt trevligt och lyckligt ut.
 
Har du provat ricinolja eller något kostillskott för hår?

Kommentarer
Madeleine

åå hihi ska bli fint att se håret glatt igen, men jag har verkligen inget emot att du visar upp dina fina peruker på bloggen heller ^^

2014-02-12 @ 20:32:25
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
LORISSA LOVEBOMB

Tyvärr inte, jag har alopecia och tappar därför allt hår ungefär vartannat år, så det är ingen vits att använda något sådant eftersom jag ändå bara blir flintskallig snart!

2014-02-12 @ 20:39:30
URL: http://lorissalovebomb.se
linn

Har testat ricinolja och det kändes faktiskt som att det fick håret att bli friskare när jag använde det ((:

2014-02-12 @ 21:02:34
Lilla jag

Har inte testat, men jag hoppas att det funkar! :)

2014-02-12 @ 21:22:36
URL: http://banbrytande.blogg.se
Frida

Har också velat testa ricinolja ganska länge men har inte vågat för att vissa säger att det finns dumma biverkningar som man inte vill ha som kanske inte är så kända direkt. Funkar säkert jättebra på de flesta men är alltid rädd för att jag ska vara dendär som det förstör håret istället på haha… Men säg gärna vad du tycker om det sen :D

2014-02-12 @ 21:27:53
URL: http://beatingheartbaby.blogg.se
Anonym

prövade ricin olja och visst blev det lite längre, men samtidigt så tappade jag så otroligt mycket hår av det :/

Svar: Låter inte alls bra, ska vara försiktig och se vad som händer för mig :c
candie.blogg.se

2014-02-12 @ 21:33:45
melinda

Jag provade ricinolja ett tag, kanske någon månad men märkte ingen skillnad.. sen läste jag alla skräckhistorier om folk som fått massa mjäll och eksem i hårbotten och kände att det vore dumt att riskera.. Men ett tips för att håret ska växa snabbare är att massera hårbotten lääänge o noooga varje dag! Det ska sätta igång cirkulationen i hårsäckarna. :D

Svar: Jaa, lite läskigt att testa det nästan, men ska prova ett tag och se lite, inte värt alls att fortsätta om man bara förstör håret ännu mer ju :( Jaa, att man ska massera har jag också hört. Bra tips! Och skööönt haha :D
candie.blogg.se

2014-02-12 @ 21:36:00
URL: http://melindaemilia.se
melinda

Och som den övre Anonyma skrev så tappade jag också en del hår av det. :(

2014-02-12 @ 21:37:24
URL: http://melindaemilia.se
Lanek- nördig scene/emo-blogg

Jag var inne på att skaffa ricinolja ett tag men efter att hört alla skräckhistorier så struntade jag i det.
Men i samma veva hittade jag en tjej som var insatt i hårväxt och hon berättade att om man vill att håret ska växa snabbare så ska man hålla det fett

Svar: Jaa, det finns så mycket som säger både och, så förvirrande. Men ska testa lite och se, inte värt det om håret skulle flyga av ju :(
candie.blogg.se

2014-02-12 @ 22:04:47
URL: http://lanek.blogg.se/
Peetra

Du måste verkligen prova hårolja! Köpte Schwarzkopf Gliss Hair Repair - hårolja för några månader sen då mitt hår var jättetorrt och frissigt. Mitt hår har blivit såå sjukt lent och friskt sent dess!
Sen så är det bra att inte tvätta håret så många gånger i veckan heller, 1-2 gånger räcker. Håret växer litee fortare, plus att hårets naturliga oljor återställer håret! :)

Svar: Jag har faktisk hårolja här hemma som jag använder då och då men ska bli bättre på det alltså :D Tack för tipsen!
candie.blogg.se

2014-02-12 @ 22:28:53
URL: http://petrapannkaka.webblogg.se
▲ Addie Hero ▲

Tar tabletter för hår/hud/naglar, och håret väääxer massor, (men blir tyvärr inte tjockare.. haha) och mina naglar blir till klor. Galet långa. Men går fortfarande av hela tiden. Uh.

2014-02-12 @ 23:36:50
URL: http://AddieHero.blogg.se
Miss Naily A Fucking Rockstar

Du måste fixa en bra rakhyvel! Visst, hår å naglar växer som fan med tillskott å det gör även håret på andra ställen av kroppen...tex benen:) kram

Svar: Haha jag läste det! Men jag tar risken att bli lurvig. Kram :D
candie.blogg.se

2014-02-12 @ 23:57:41
URL: http://www.missnaily.wordpress.com
johanna

Jag älskar verkligen ricinoljan! Jag använder den vekligen 24/7. Jag masserar in massor i min hårbotten innan jag ska duscha och lägger i lite i topparna efter när håret har blivit torrt <3
Det bästa med ricinoljan är att den tog bort mitt "gummi hår" helt!

2014-02-13 @ 00:26:15
URL: http://iamyourtumour.tumblr.com
Maja

Jag har använt ricinolja ett tag, kollade runt en hel del om den, och många skrev mkt negativt om den, och jag är lite negativ mot den själv då den är väldigt dryg och sliter på håret (jag har fint tunt hår) den fick mitt hår att växa liite mer men det var inte värt det, tror inte oljan i sig gör något utan själva masseringen av hårbotten. Nu använder jag istället kokosolja och det är såå mkt bättre!

Svar: Ja, ricinoljan känns nästan lite läskig, men verkar som jag borde prova kokosolja istället alltså :D
candie.blogg.se

2014-02-13 @ 10:03:59
Sarah

Använder också ricinolja, minst 1-2 gånger i veckan och det känns jätte effektivt att använda det! Precis som många andra så finns det en massa skräckhistorier om slitage, men om man lägger i kokosolja i resten av håret så gör det håret glansigare och mjukare. :)

Svar: Åh va bra och tack för tipset! :)
candie.blogg.se

2014-02-13 @ 10:05:42
URL: http://fames.se/sarahj
c

Använde ricinolja i kanske 3-4 månader och det hjälpte! :) Tog före och efter bilder (lite då och då) för att se så det växte och inte var inbillning :')

Svar: Låter super :D
candie.blogg.se

2014-02-13 @ 10:47:26
Linnea

När det väl växt ut ska du då färga håret så mycket som förr? Eller ska du ha din naturliga hårfärg? Hur långt hår ska du spara ut?

Många frågor men är ju också allmänt nyfiken ;)


Svar: Jag kommer nog fortsätta bleka utväxten och tona det som förut men vara mer försiktig med värmeverktyg :) Trivs så himla bra i blekt hår och när det är blekt kan jag färga det till vilken färg jag vill sen ^^ Ska spara så långt som jag orkar, har ingen bestämd längd ^^
candie.blogg.se

2014-02-13 @ 19:29:27
Emma

Jag tog ricinolja på mina ögonbryn, dom var alldeles bortvaxade men nu har jag alldeles fantastiska bryn som nästan växer ihop... Så det funkar! Men prova på balsammetoden! Jag har inte använt shampoo på snart två år, det är bland det snällaste jag gjort mot mitt stackars hår. När man använder silikonfyllda balsam och inpackningar så sliter man på håret varje gång man ska ta bort det igen. Om du är sugen kan du bli medlem på lockig.se, där finns fantastiska tips och listor på vad som är godkända balsam och andra hårkurer. Lite olivolja i hårtopparna är bra, men har man silikon i håret så tränger det inte in lika bra...

2014-02-13 @ 19:48:10
Madde

Har hört mycket bra om cocosolja (som jag tror någon över nämnde) men vet du var man kan få tag på det? Har aldrig provat, inte heller ricinolja.. Tack på förhand :)

Svar: Vet tyvärr inte var man kan köpa det, men det borde ju gå att hitta lätt med en googling ^^
candie.blogg.se

2014-02-15 @ 14:15:31
Tia

Jag har använt ricinolja 2-3 månader för 3 år sedan eller något sånt! Jag tyckte det växte fortare. Dock har jag mörkt hår och färgen blektes tyverr lite av det. Annars var det faktiskt bra :) Folk skrev massa skit om det. Men folk skriver skit om mkt. Man får pröva och se själv. Men det är ju en naturlig olja så är ju inget konstigt :) Mer naturligt än en vanlig inpackning.

2014-02-16 @ 19:25:36
URL: http://tiamaria.blogg.se
Alexandra Johansson

Blanda ricinoljan med olivolja/nån liknande, så blir den lättare att fördela i håret och sliter inte av lika mycket hår.:) Och akta pannan, det är starkt och kan ge finnar!

Svar: Tack för tipsen ! :D
candie.blogg.se

2014-02-16 @ 20:55:09
URL: http://atypi.blogg.se/
Frida

Jag hade silicia (jävligt knasigt namn och galet osäker på stavningen, men tanken som räknas..) innan, och mina naglar blev stenhårda och håret blev nice and smooooth :)

2014-02-18 @ 13:26:37
URL: http://friidaajohanssoon.blogg.se
RMCK - en blogg med skönhet, foto och tips

Jag äter Silica-tabletter på Active Care, de funkar så bra! Märker resultat efter typ en vecka :) Och så kokosolja! Kleta och massera in i hela håret (och speciellt hårbotten!), låt sitta i minst två timmar och tvätta sen ur (jag brukar behöva två schamponeringar) och avsluta med balsam. Håret blir mjukt, glansigt, ser friskt ut och ska tydligen göra så det växer snabbare :)
Jag köpte min olja i en lite shady affär i förorten till förorten där jag bor, haha, men det ska tydligen finnas i typ hälsokostaffärer!

Svar: Borde testa kokosolja, jättemånga som säger att det ska vara bra ju :D Tack för tipsen!
candie.blogg.se

2014-02-18 @ 22:26:11
URL: http://rmck.blo.gg
Thilde Wilde

Jag har testat ricinolja, och för mig funkade det VERKLIGEN INTE, så jag avråder alla från att använda det..
Det är AS kladdigt, och tar mega lång tid att skölja ur håret... Även om jag bara använde pyttelite på mina fingertoppar som jag sedan masserade in i hårbotten och sedan tog en kam och kammade ut i resten av längderna.... så är det typ som bensin. Tvättade håret 3 gånger innan jag fick bort det.. Vet att det säkert är olika beroende hårtyp osv, men ja.. Jag säger NEJ till den där skiten :)

2014-02-23 @ 21:27:57
URL: http://cruehead.blogg.se/

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: