Mystiska drycker

 
Häromdagen när jag handlade var jag helt äventyrlig.. Köpte en iste, men den har jag druckit förut fast en annan smak så den ignorerar vi nu. Vad som är viktigt är att jag testade havredryck för första gången i mitt livs historia! Och chailatte-galen som jag är så tog jag såklart en med chaismak. Ytterst modigt av mig för jag visste inte om jag skulle gilla den eller bli torterad i munnen. Men den var helt okej. Och smakade lite deg. Sen så var jag så finurlig att jag hade i en sked av mitt älskade chailattepulver i den och då jävlar blev det fantastiskt. NOMNOM.
 
Har du smakat/dricker du havre/soja/ris/osvdrycker? Vad tycker du? Har du någon favoritsmak? VÄRLDENS UTFRÅGNING OMG.

Kommentarer
Daniella 🌙

dricker bara havremjölk pga laktosallergi. såå gott och bra för djuren med ju.

2014-03-12 @ 20:03:25
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Nadja

När jag var mindre så ville jag att min mamma skulle köpa grädde till mig (på burk alltså) men hon råkade av misstag köpa soja grädde. Jag smakade utan vetskapen om att det var fel och typ spottade ut allt då jag tyckte det var vidrigt! xO Har dock inte smakat andra produkter.

2014-03-12 @ 20:41:41
URL: http://cherrystar.webblogg.se/
Ami

Havredryck är så gott! Chokladsmaken smakar precis som marshmallows i varm oboy :$$ Just fyi.

Svar: Ååååååh, måste testa :D
candie.blogg.se

2014-03-12 @ 20:56:48
Catinca

Är du insatt i feminism? Vad tycker du om det?

Svar: Jag är ganska insatt ja. Jag studerar medie- och kommunikationsvetenskap på univesitetet och genus och därmed feminism är jättecentralt inom nästan allt vi läser. Jag tycker feminismen är och har varit väldigt viktig och har den att tacka för mycket som kvinna i dagens samhälle.. Är väldigt glad och tacksam att jag lever som kvinna just idag i Sverige.Jag kan inte skriva under helt på alla inriktiningar av feminismen och skulle väl säga att liberalfeminismen är den jag sympatiserar med mest - att människors lika värde och rättigheter oberoende av kön är det allra viktigaste.
Ibland kan jag tycka att feminsmen i Sverige fokuserar på småsaker och det tillsammans med att den är så kritikkänslig och pk tror jag bidrar till att feminsimen har negativa konnotationer hos många.
Men feminismen behövs verkligen fortfarande, allra främst i många andra länder i världen där kvinnor och deras rättigheter inte alls är jämställda med mannen.
candie.blogg.se

2014-03-12 @ 21:29:56
Miranda

Brukar dricka havredryck med chokladsmak :3

2014-03-12 @ 21:35:00
URL: http://nattstad.se/Miranda.Ehrnholm
Märta

Mandelmjölk är gott, smakar sött, som mjölken som blir över efter söta flingor.

Hur ställer du dig kring feminismen? Vilka frågor är du mer/mindre aktiv i?

Svar: Den låter god! Får ta och testa den tror jag.
Jag kopierar svaret som jag skrev till den andra som frågade feminism i det här inlägget och hoppas det är okej (något med havremjölk lockade fram feministfrågorna) Jag tycker feminismen är och har varit väldigt viktig och har den att tacka för mycket som kvinna i dagens samhälle. Är väldigt glad och tacksam att jag lever som kvinna just idag i Sverige. Jag kan inte skriva under helt på alla inriktningar av feminismen och skulle väl säga att liberalfeminismen är den jag sympatiserar med mest - att människors lika värde och rättigheter oberoende av kön är det allra viktigaste. Ibland kan jag tycka att feminsmen i Sverige fokuserar på småsaker och det tillsammans med att den är så kritikkänslig och pk tror jag bidrar till att feminsimen har negativa konnotationer hos många. Men feminismen behövs verkligen fortfarande, allra främst i många andra länder i världen där kvinnor och deras rättigheter inte alls är jämställda med mannen. Jag är alltså mer aktiv och känner starkare kring mer allmänna frågor om feminism än frågor på detaljnivå.
candie.blogg.se

2014-03-12 @ 21:38:04
My story so far

Har också köpt den där chailatten men tyckte den inte var så jättegod, den var helt okej. Men älskar den där chokladhavredrycken! Den är NOM NOM!

Svar: Håller med den var okej men inte så mycket mer. Men hade man som sagt i chailattepulver blev det hur god som helst! Måste testa chokladdrycken :D
candie.blogg.se

2014-03-12 @ 22:42:38
URL: http://www.mystorysofar.blogg.se
Sara

Har testat både soja och havredryck och jag klarar verkligen inte av smaken. ^^'

2014-03-12 @ 23:51:09
URL: http://nattstad.se/effy/
Sam

Jag nästan alltid sån mjölk framför vanlig, havremjölk, soyamjölk, ris, mandel, hasselnöt osv. Tycker om dem. :3

2014-03-12 @ 23:54:03
URL: http://simsky.blogg.se
Jessica

dricker bara havredryck :) det är gott till gröt!

2014-03-13 @ 07:29:29
URL: http://jjessicash.blogg.se
Josefin

Jag är vegan, och dricker bara havredryck och sojadryck.

Jag tycker att det var en vanesak. När jag gick över till veganismen tyckte jag inte alls om "ersättnings produkter". Men nu gillar jag det, speciellt sojadryck som är mycket sötare än havredryck. :)

2014-03-13 @ 08:41:11
URL: http://www.youtube.com/user/decodejosefin
Sarah

Älskar havredryck, brukar ha soya i smoothin och chokladdrycken istället för oboy. Omnomnom!

Svar: Har testat chokladdrycken nu med och håller med, supergod :D
candie.blogg.se

2014-03-13 @ 12:49:11
URL: http://fames.se/sarahj
Caroline

Jag är vegetarian så soja/havre/mandel är standard i kylskåpet. :)

Vilken butik hittar du dessa produkter (de på bilden)?
Bor också i örebro nämligen.

Svar: Nice :D
Coop Österplan hittade jag dem i, men de borde finnas i de flesta lite större affärer tror jag :)
candie.blogg.se

2014-03-13 @ 17:11:48
URL: http://www.tokyonocturne.tumblr.com

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: