Interstellar


Igår var jag och såg den fantastiska filmen Interstellar på bio. En film som handlar om universum, tid och rum, jordens och mänsklighetens undergång, massa vetenskap som jag är alldeles för korkad för att förstå och så familjekärlek på det.
Jag älskar verkligen Nolans andra filmer och ingenting fascinerar, intresserar och skrämmer mig mer än rymden (=förväntningar på filmjäkeln som sträckte sig till Saturnus) Kan sitta i evigheter och bara tänka på allt som kan finnas där ute i universum och bli helt deprimerad och ödmjuk för plötsligt känns allt annat så otroligt meningslöst och litet. BLIR JU GALEN.
 
Rekommenderar verkligen Interstellar om man gillar apokalyptiska science fiction-filmer (VEM GÖR INTE?) som är supersnygga och får en att verkligen tänka efter.
Har du sett eller vill du se Interstellar?

Kommentarer
Matilda

Den verkar vara jätte bra, men känns för verklig för att jag ska klara av att se den. Höhö! ^^

2014-11-17 @ 21:41:37
URL: http://blackcatowl.devote.se
Elina

Såg den med min pojkvän, den var underbar!

2014-11-18 @ 00:20:17
Janie

Jag har sett den :)

2014-11-18 @ 19:39:41
URL: http://whitetrashbeauty.blogg.se
Ida ☯ the sky under the sea

Skulle vilja se den! Facsineras också av rymden, men klarar inte av och tänka på det för att tillslut blir man knäpp i huvudet. Hur kan någon vara oändligt liksom. MINDBLOWN!

Svar: Känner precis likadant! Jobbigt att tänka på hur lite vi faktiskt vet och hur liten och pluttig jorden är
candie.blogg.se

2014-11-18 @ 22:52:26
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: