C-uppsats

 
Hej kompisar! Jag skulle behöva be er om lite hjälp!
Jag pluggar just nu medie- och kommunikationsvetenskap C och ska alldeles snart börja skriva på C-uppsatsen. Men jag och Frida som jag ska skriva med har ingen aning om vad den ska handla om! Därför skulle vi bli superglada om ni ville komma med lite idéer om vad uppsatsen skulle kunna vara om.
Allt inom media är möjligt! Media involverar film, tv, press, internet, reklam, musik etc och vår uppsats måste vara smal och specifik. Till exempel att ur ett genusperspektiv studera årets Paradise Hotel eller hur rapporteringen kring IS ser ut i svensk respektive amerikansk media eller ett företags användning av sociala medier. Bara för att nämna något som råkade pluppa upp i huvudet nu.

Så kom supermegagärna med lite förslag på absolut precis vad som helst att forska om inom media - bara det är aktuellt och intressant. TACK PÅ FÖRHAND FINA NI ♥

Kommentarer
Anonym

Skillnaden hur kvinnors sexualitet speglas nu jämfört med 10 år sedan

2014-10-06 @ 20:06:06
Madeleine

kanske typ vilken roll media får ta i dagens samhälle idag. hur långt in får den gå på t.ex politikers familjers privatliv för att det ska utfylla ett informationsbehov och inte bara snoka hos personer som inte ens valt att vara offentliga personer.

2014-10-06 @ 20:42:34
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Lilly

Jag hade lätt forskat om det med IS för det känns jätteaktuellt i vår tid nu. Jag gick själv media på gymnasiet.

2014-10-06 @ 23:06:10
URL: http://saxros.se
Anonym

Gör en studie om hur stora bloggare påverkar sina läsare. T.ex. När de gör sneaky reklam för kläder/produkter eller andra tjänster (som de får betalt för). Vilket läsarna faller väldigt lätt för då de tror att bloggaren är uppriktig och vill läsarnas bästa. Säger inte att alla är så, men det verkar som det. Intressant ämne iaf, dessutom har du själv som bloggare säkert stött på det - att ett företag skickat varor till dig och bett dig göra reklam i din blogg. Vore även intressant att höra hur du hanterar och förhåller dig till det :)

2014-10-06 @ 23:16:07
Julia Müller-Sandvik

Kanske hur medias bild av skönhetsideal har förändrats genom tiderna.

2014-10-07 @ 06:52:48
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/
Linn

Haha, själv tycker jag det skulle vara kul/intressant med PH, men det kanske inte ni tycker ^^ Ett tips är att ta ett ämne som det finns mycket att skriva om (tankar, åsikter, fakta osv), blir oftast lite lättare då! (:

2014-10-07 @ 15:41:26
Anonym

fanfiction. hur det påverkar bokförlagen/filbolagen osv

2014-10-07 @ 16:39:48
Anonym

*film

2014-10-07 @ 16:40:10
Annie Maria

Jag skrev klart min c-uppsats i socialpedagogik i september och jäklar vad jobbigt det var! Jag hoppas ni hittar ett bra ämne och att det går bra för er. Jag tycker personligen att genus är ett intressant ämne att studera media utifrån. Även stereotyper och stigma är intressanta ämnen enligt mig.

Sedan ett tips baserat på mina erfarenheter är att ha syftet,vilken metod/metoder ni vill använda och på vilket sätt teorin kommer användas i er studie relativt klart för er innan ni börjar samla in data. Det kommer underlätta jättemycket för er när ni väl ska skriva. Lycka till!

Svar: Åh kan jag verkligen tänka mig att det var. Har sjukt mycket ångest inför den haha!
Men tack så jättemycket för tipsen! Det är något vi ska ta med oss :)
candie.blogg.se

2014-10-07 @ 18:09:42
URL: http://theradiodays.blogg.se/
Sara

Kolla in videon: https://www.youtube.com/watch?v=dRl8EIhrQjQ

Jag tycker def ni ska fokusera på innehållet i videon.

Kram

2014-10-11 @ 14:38:39
Daniella

Tänkte skriva ner något men kom att jag inte har något intressant alls. Alla andra har redan kommenterat de bra idéerna haha T_T Lycka till! ^_^

Svar: Haha ingen fara! Tack så mycket :)
candie.blogg.se

2014-10-16 @ 19:26:20
URL: http://daniellamaraui.devote.se
Bea

Hur individer med funktionsnedsättningar framställs i dagens kultur genom film? :)

2014-10-22 @ 18:12:03

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: