You crazy body

 
Igår var en konstig dag. Jag stod i kön på Willys när jag plötsligt började kallsvettas, mina ögon blev flimriga och blinda, jag började må superdåligt och mina ben vek sig helt under mig så jag föll till marken. Hur många snälla människor som helst kom och hjälpte mig, satt med mig, gav mig vatten och ett gammalt par skjutsade till och med hem mig sen när jag piggnat till. Blev helt rörd och oerhört tacksam över att det finns så fina människor. 

Men min kropps läskiga beteende slutade inte där för när jag väl var hemma fick jag världens huvudvärk, mitt ansikte och hela kroppen domnade bort, jag kände mig otroligt trött och illamående och hade till och med svårt att prata ordentligt. Så åkte till akuten, satt där i över 4 timmar, träffade läkaren i 5 minuter och fick veta att jag hade ett blodtrycksfall (som jag ju redan googlat mig till, hallååå) och måste ta ett järn-blodprov imorgon. Kändes värt. TACK SJUKVÅRDEN ♥♥

Kommentarer
Johanna

Åh jag lider med dig, jag får ungefär samma symptom när jag har migrän... :( <3

Svar: Aaw, låter inte alls kul, ush :( <3
candie.blogg.se

2014-09-22 @ 10:19:17
Daniella

Usch vad hemskt. Krya på dig <3

Svar: Tack söta! <3
candie.blogg.se

2014-09-22 @ 13:43:33
URL: http://daniellamaraui.devote.se
Twiggy Lundberg

Shit va läskigt! Tur det fanns snälla människor runt om dig! Är ju tyvärr inte så vanligt att människor är hjälpsamma these days :/

2014-09-22 @ 13:56:01
URL: http://shadowoftheday.blogg.se/
MissMistiry

Sveriges sjukvård = skämt

2014-09-22 @ 14:08:53
URL: http://missmistiry.blogspot.com
Anna ⚡

Usch vad obehagligt! Hoppas du blir bättre snart.

Svar: Tack fina du! <3
candie.blogg.se

2014-09-22 @ 17:16:11
URL: http://annamarklunds.blogg.se
Ida

Hade något liknande. Jag kunde inte andas, ansiktet domnade av och jag kände mig svag i kroppen. Ringde 1177 och dom kopplade mig till 112 och jag fick åka in till akuten. Låg där i kanske 6h, tog en massa prover och svaret jag fick var att det inte var något fel på mig. Jag fick sedan reda på att dom fuskat med alla mina prover och jag åkte till vårdcentralen och hade fått en ganska allvarlig lunginflammation. Inget fel på mig inte...

Svar: Men nej va dåligt! Helt stört att det kan fungera så. Eller ah, inte fungera. Hoppas du är bra nu iaf! <3
candie.blogg.se

2014-09-22 @ 18:17:35
URL: http://thepurpcupcake.blogg.se
Anonym

Sveriges sjukvård = bland de bästa i världen, och dessutom gratis. Klart som korvspad att de inte behandlar dig som en prinsessa bara för att du kommer in och är trött och illamående. Akuten behandlar akuta fall, det är rimligt att du fick vänta. Du hade dessutom kunnat ringa innan, för att fråga om det ens var värt att du åkte in till akuten, eller om du kunde ha åkt till vårdcentralen dagen efter.

Herregud alltså. Dagens bortskämda ungdom. :(

Svar: Wow, vilken kommentar. Det är väl klart jag ringt innan? Det var på sjukvårdsupplysningen som de på en gång sa till mig när jag beskrev det som hänt att jag måste åka in till akuten. Så förlåt mig så mycket för att jag gjorde precis vad en utbildad sjuksköterska sa till mig att göra. För det andra är det väntetiden och inte kvalitén jag klagar på. Jag tycker det är fruktansvärt att man alltid ska behöva i så många timmar för att få hjälp. Men jag förstår att det tar tid eftersom de är underbemannade och alltid har otroligt mycket att göra - och det är faktiskt ett problem inom sjukvården.
Dagens folk på internet :(
candie.blogg.se

2014-09-23 @ 12:26:43
Rebella

Gud så jobbigt :C Krya på dig fina du

Svar: Tack söta! Mår mycket bättre idag :)
candie.blogg.se

2014-09-23 @ 17:24:37
Annica

Förstår dig "Anonym" att du vill vara just anonym med ditt otroligt okunniga inlägg. Det är ju ganska enkelt att googla de symptom Candie hade och se att man skall ringa 112 direkt om man har dessa symptom. Det kan vara tecken på väldigt allvarliga tillstånd. Stroke bl a och då är det bråttom! Det var länge sedan Sverige låg i topp när det gäller sjukvård. Tyvärr har vårdpersonalen alldeles för stressigt och mycket att göra idag för att vården skall blir bra. Alldeles för många skickas hem utan att ha blivit undersökta ordentligt, ofta bara med värktabletter och ordination att vila. En del av dem avlider för att de inte fått den vård de behövt. Jag har själv ganska stor erfarenhet av dessa missförhållanden, även om vårdpersonalen för det mesta gör så gott de kan.

2014-09-23 @ 21:05:30

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: