Tryin Shit Out


Jagar efter foundations och concealers hela dagen varje dag. Och läpprodukter samlar jag på som om de vore Pokémons. Här är mina senaste offer:

NYX Matte Lip Cream i Stockholm: Actually LOVE this. Matt läppkräm (oklart vad en sådan är) som känns jättebekväm och sitter kvar i timmar. På mina läppar hade den en superfin korall/nude-färg. Är som ett liquid lipstick fast inte lika uttorkande. 

NYX HD Photogenic Concealer i Porcelain: Är helt okej med konsistensen på denna concealer för den lägger sig fint på huden och framhäver inte rynkorna under ögonen. Men blir ju besviken på universum när den ljusaste färgen fortfarande är alldeles för mörk och orange trots att jag inte ens är extremblek. Den kanske ser ganska rätt ut på bilden MEN LÅT ER INTE LURAS BARN.

Lumene Longwear Blur Foundation i 0 - Light Ivory: Den här lilla fulingen håller sig snygg på huden i evigheter och sitter bekvämt hela dagen. Dessutom har den en bra medium-till full täckning som är semi-matt. Otrolig nog matchar faktiskt den ljusaste färgen mitt ansikte väldigt bra. Ibland får jag för mig att den framhäver och lägger sig i torra områden i ansiktet men så är min hud alltid en bokstavlig öken också. Konsistensen är ganska tjock så tyvärr går det åt en hel del produkt när man vill ha full täckning. OCH DET VILL MAN. Alltid. 

Fråga: Har ni tips på någon concealer som är superljus och alldeles megajättebra? Please do tell! 

Kommentarer
Lisa

Det närmaste jag kommit i mitt letande (är mer en sporadisk sökare) efter den ultimata är Mac pro longwear nc15

2016-04-21 @ 23:23:49
Daniella 🌙

ÄLSKARRRRRR min Mac PRO longwear i NC15. Jag är så blev st jag är genomskinlig ibland och den är purrrrfect. Annars - gå in på närmaste Sephora och be dom hjälpa dej! :)

Svar: Ååååh, Mac verkar ha såååå himla mycket bra smink, är så ledsen att de inte är cruelty free
candie.blogg.se

2016-04-22 @ 01:09:17
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
lillyolsson.blogg.se

Har också Nyx concealern i det som borde vara den ljusaste färgen (fair) och den är för orange altig för mig, och mörk. Och efter lite sökning ser jag att både porcelin och light är ljusare.. Så jobbigt! Jag använder loreal true match concealern i ljusaste färgen blandat med Nyx concealer och det funkar finemang :)

Svar: Nej va typiskt, haha! Hatar när man beställer hem en produkt, testar den, ogillar den och så sitter man där bara jaha VAD GÖR JAG MED DIG NU DÅ?
candie.blogg.se

2016-04-22 @ 07:44:37
URL: http://lillyolsson.blogg.se/
Anonym

Är allt ditt smink veganskt och CD? :)

Svar: Allt mitt smink är cruelty free, men har sämre koll på vad som är veganskt och inte tyvärr
candie.blogg.se

2016-04-22 @ 08:10:49
Annie

Jag tycker naked skin concealern från Urban Decay är toppen! :)

Svar: Åh, den har jag hört mycket bra om, borde faktiskt testa!
candie.blogg.se

2016-04-22 @ 09:26:19
URL: http://introvrt.tumblr.com
linn

Meen, fick hem mina likadana concealer från nyx igår, för behöver oxå en superljus :( men har ett tips annars: http://www.thebodyshop.se/makeup/foundation/shade-adjusting-drops-light.aspx
Det här funkar faktiskt himla bra, har dock inte använt så länge så lite oklart om den ändrar formulan på din concealer/foundation, men det gör det definitivt ljusare iaf :)

Svar: Åhåhå, hur matchade din concealer? Har hört mycket om den från Bodyshop! Köpte faktiskt en vit foundation från Manic Panic idag och hoppas den kan fungera på liknande sätt, hoho
candie.blogg.se

2016-04-22 @ 12:49:39
HEDAN

GOTTA CATCH 'EM ALL

2016-04-22 @ 18:14:12
URL: http://hedan.blogg.se/
Tova Hirsch

kommer inte ihåg exakt vilken men nars har skitljusa skitbra concelers och foundations

Svar: Har faktiskt precis köpt concealern från Nars. ÄÄÄLSKAR DEN, herregud va bra, och så ljus att den bländar folk
candie.blogg.se

2016-04-23 @ 19:34:57
URL: http://instagram.com/hirzch
Signe

Hört jättebra saker om Kat von D's concealers (om du nu gillar bra coverage också!), och de ska vara veganska också! :D

2016-04-25 @ 18:32:21
Bella

NARS Radiant & Creamy Concealer i Chantilly är den ändå som är trogen mot oss svenska blekisar

Svar: Har faktiskt köpt den och jaaaaa den är helt perfekt
candie.blogg.se

2016-04-27 @ 16:52:44
URL: http://www.nouw.se/monotont
Anonym

La Girl har en concealer som jag unte minns vad den heter nu. Köpte min från Brallis.se, kostade under 100 lappen. Dessutom CF!

2016-04-29 @ 09:47:18
Karro

Concealer köper jag oftast nåt billigt skit pga orkar inte och kan inget om smink.
Foundation däremot, oh no.. ALLA jag nånsin provat är för mörka eller helt gula?!?! Jag är sådär lagom blek och nästan rosa i ansiktet, kan ej hitta en foundation i rätt färg som inte kostar ca flera miljarder. pls help

Svar: Haha jaaa det är helt hopplöst att hitta en foundation i rätt färg ju!
candie.blogg.se

2016-05-02 @ 13:11:50

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: