#TB


Grävde fram bilder på mig själv från förra året som den narcissist jag är. Fick stark ångest och gråt i ögonen för jag saknar mitt sönderblekta hår så himla mycket. Nog för att det var en enda röra på slutet och det bokstavligen gick att hitta regnbågens alla färger där - prydligt ordnade i horisontella linjer pga dåligt blekta utväxter - men OHGOD vad jag föraktar det lätt grönbruna hår som sitter på mitt huvud nu.

Alla förslag på vad jag borde göra åt detta oviktiga men allvarliga hårbekymmer är välkomna. Vill ju liksom vara otroligt jätteljushårig igen men det låter som ett ondskefullt öde för det stackars håret.

Kommentarer
lillyolsson.blogg.se

Man kan ju alltid införskaffa en peruk medans man låter sitt egna hår läka och bli friskare så man kan göra något med det sen. Eller använda sig av olaplex och balsammetoden.
Misslittleli.blogg.se

Svar: Har faktiskt funderat på både peruk och olaplex så det kommer säkert sluta med någon av dem, haha
candie.blogg.se

2016-01-16 @ 19:45:53
URL: http://lillyolsson.blogg.se/
Nellie

På tal om något helt annat, bor du fortfarande kvar i malmö? :)

Svar: Jaaa, det gör jag, men har jobbat uppe i Bålsta senaste månaden så har inte varit där på superlänge. Men om ett par dagar är jag tillbaka!
candie.blogg.se

2016-01-16 @ 19:58:37
Rebecca

Blekning med olaplex, eller åtminstone olaplex. Svinigt bra, jobbar med det på min salong :D

Svar: Jaaa, skulle aldrig våga mig på att bleka utan. Men Olaplex funkar verkligen så bra som alla säger - att kvalitén behålls fast man bleker håret? ÄR JU SOM MAGI JU
candie.blogg.se

2016-01-16 @ 23:42:53
Alexandra

Alltså du är SÅ SNYGG i mörkt, ser mycket vuxnare ut etc. Så jag skulle säga - gå till frisören och färga mörkare med olaplex, så håret blir starkt och glansigt igen.

2016-01-17 @ 00:36:04
URL: http://www.aatypi.tk
Marike

Jag tycker du passar sjukt bra i mörkt! Du är väldigt vacker :) Jag kan rekommendera inpackningar (såna som man gör själv med tex olja å avokado osv) eller kokosolja för att göra håret friskt igen.

2016-01-17 @ 05:19:37
URL: http://nouw.com/speedoflife
Kajsa

Jag gjorde en keratin behandling förra året när mitt hår nästan var som svinto och det blev mycket bättre efter det! Visst det kostar en del men jag tycker att det var värt det, behandlingen hållet i ungefär 5 månader :)

2016-01-17 @ 14:35:42
URL: http://kaischa.blogg.se
Julia

Mitt hår är också sedan tidigare sönderblekt. Jag hade så slitet hår att det bara tovade ihop sig. Och det BRÖTS av när jag försökte borsta ut det. Kommer låta som en elak glädjedödare men det enda du kan göra är att klippa det ordentligt och låta det vila! Att bli kvitt skadat hår finns det bara en lösning på. Klippa bort så mycket av det skadade som möjligt och sedan bara låta det vara och bära peruker. Ditt hår kommer tacka dig i slutändan. Har nu inte färgat håret sen juni så min utväxt är brutal - men jag är så trött på att ha dålig hårdag HELA tiden.
Sedan kan du under denna tid vårda och ta hand om håret och kanske göra en olaplexbehandling, men inte mer än så.
Men tyvärr, det enda sättet att bli kvitt skadat hår är helt enkelt att låta det vara och klippa bort det slitna med jämna mellanrum. Tillslut kommer ju allt vara borta :)

Svar: Åh, har också haft så slitet hår förut, helt hemskt är det. Men jag var otydlig i texten såg jag nu, haha, för problemet är egentligen inte att håret är slitet. Håret mår ganska bra men jag vantrivs i färgen jag har nu och saknar det blonda såååå mycket. Men vill inte bleka det just för att det riskerar att bli så förstört igen då. SANT DILEMMA. Anledningen till att jag färgade håret mörkt var för att det var så ojämnt blekt att det såg helt vildsint och hopplöst ut och att jag hoppades att det skulle växa till sig lite om det blev mörkt. Vilket det faktiskt gjorde!
candie.blogg.se

2016-01-17 @ 20:03:29
Lilly

Färga till din naturliga hårfärg, klipp bort allt det slitna och bara låta det vara.

Svar: Det är ungefär så min hårsituation ser ut just nu, har typ samma färg som min naturliga och har inte gjort något alls med det på över två månader, så det har ju växt och mår ganska bra. :) Men är redan suuupertrött på färgen och allt som har med mitt hår att göra, haha.
candie.blogg.se

2016-01-21 @ 09:48:22
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Lilly

Skönt då är du på god väg att lyckas med att få friskt hår igen. <3

Svar: Jag hoppas på det! Är helt lyrisk över att det är längre än det varit på säkert åtta år :D
candie.blogg.se

2016-01-21 @ 20:30:06
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Lilly

Åh förstår dig. Längtar tills jag med klår min gamla längd. :) Klippte det jämnt igår så nu ska jag bara klippa var sjätte månad så blir det nog långt igen.

Svar: Håller tummarna för dig och ditt hår :D
candie.blogg.se

2016-01-23 @ 17:46:10
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Lilly

Tack detsamma fina du. <3

2016-01-24 @ 19:47:54
URL: http://babydollsugardust.blogg.se/
Nina

Så galet fin nyans! Har försökt bleka mitt hår till den där nyansen i ett års tid nu & jag har fortfarande inte lyckat. Vilka blekningar & produkter använde du för att få den där Vit/silvriga/grå nyansen utan att skimra gult?

Svar: Taaack, saknar den så mycket, får nästan sorg i hjärtat när jag tittar på bilderna. Jag blekte håret med Moods Ultrablond och använde massor med silvershampoo för att få bort gula toner. Tonade det grått med Pravana Chromasilk Vivids i färgen silver, som verkligen är en suuuperbra hårtoning. Sen upprätthöll jag det silvriga med silvershampoo och hade någon gång i månaden i ny silvertoning :)
candie.blogg.se

2016-01-30 @ 13:27:13
URL: http://nouw.com/ninaindblom

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: