Makeup Revolution Eyeshadow Palettes

 
OH DEAR GOD, det var länge sen jag hörde av mig. Har spenderat den mesta av tiden iväg med att förfäras över världen. Och över mig själv. Hur är det med er? Hittar ni hit fortfarande? Vill ni läsa om lite om ögonskuggor som omväxling? KLART NI VILL. 
 
Har två nya paletter från Makeup Revolution som vill visa sig för världen. Alltså Makeup Revolution ändå. Kan verkligen rekommendera dem, för det mesta är de så himla prisvärda att det nästan är lite löjligt.
 
Snatchade Pro Iconic 2, en dupe för Lorac Pro Palette 2 och Newtrals vs Neutrals med jäääättevarma röda och neutrala skuggor och som fungerar som dupe för bland annat Lime Crime's Venus. 

I Pro Iconic 2 är övre raden skuggor matta och undre är skimriga. Overall är paletten lite av en besvikelse. Pigmenten är långt ifrån de bästa - det krävdes sann viljestyrka och många lager för att få skuggorna att se ut som i swatchen ovanför. Dessutom är skuggorna ganska svåra att blenda ordentligt. Det, i kombination med att flera av nyanserna ser ganska lika ut på ögonlocken pga inte jättepigmenterade, gör att sminkningen lätt ser smutsig och muddy ut. Bäst i paletten är de ljusare matta nyanserna som fungerar jättebra som transition shades. Många av skimmer-skuggorna däremot är ganska meh och känns inte så krämiga och smöööriga i texturen som de kanske borde göra. De mörkare nyanserna har en hel del fall outs. Alltså, DON'T GET ME WRONG HERE, det är ingen hemsk palett för med lite jobb funkar den okej, hade bara hoppats på lite mer.
 
But let us now talk about New Trals vs Neutrals cause THAT'S A WHOLE OTHER STORY. Här jäklar snackar vi en palett som är orimligt bra med tanke på priset. Pigmenten i de flesta skuggorna är super och skuggorna är jättelätta att jobba med. (Fast lite ledsen över att Personal som är ungefär finaste skuggan ever har ganska svag pigmentering och att Style är smulig och mystisk). "New Trals"-skuggorna på översta raden är literally det jag drömmer om på nätterna - varma, röda, orangea ögonskuggor som får mina tråkiga gråblågröna ögon att bara OH HI THERE. Har just nu med mig den här palettenjäkeln överallt och ingenstans pga kan skapa typ de flesta looks jag kräver av livet med den.
 
Har du några produkter från Makeup Revolution?

Kommentarer
Nina

Vilket bra tips! Ska helt klart köpa mig en sådan här palett nästa gång jag är på stan

2016-11-30 @ 17:50:06
URL: http://ninaoldenmark.se
Nanna

Har en massa smink från makeup revolution. Tycker om deras countorpalett och har även deras svarta chokladpalett och deras ljusa. Tycker om paletterna och så himla billigt! Oftast finns det flera färger i en palett som är bra så det känns alltid värt!

Svar: Jaaa, för sitt pris är de jättebra! Även om inte alla färger är super, så funkar de flesta riktigt bra!
candie.blogg.se

2016-12-01 @ 00:45:49

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: