Perfect Palettes

  Kylie Cosmetics Kyshadow The Burgundy Palette ♥ Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance ♥ Makeup Revolution Revolution New-trals vs Neutrals ♥ Violet Voss Holy Grail Palette ♥ Lime Crime Venus Palette ♥ Makeup Geek X MannyMUA Palette
(Orimligt långa namn)

LEVER för varma, röda/orangea/bronsiga ögonskuggsjäklar. Gör bokstavligen ont i själen att tänka på att alla dessa paletter finns där ute och väntar på mig istället för att ligga och ha det bra i min sminklåda. Eller väntar och väntar, majoriteten av dessa är slutsålda överallt. Sann sorg.
Allra mest cravar jag efter Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance, dess pigment och färger och kvalitét ska vara ABSOLUTELY AMAZING. Men är helt okej med vilken palett som helst tbh. 
And yeees, jag är alldeles jättemedveten om hur kontroversiella Lime Crime är men rent objektivt sett så är ju Venus-paletten TO DIE FOR. 

Har du någon av dessa paletter? WHAT DO YA THINK?

Kommentarer
Molly

Nope, har ingen, men drömmen är ju att ha de allihop. Så snygga verkligen!

Svar: Det är, indeed, drömmen
candie.blogg.se

2016-11-03 @ 20:31:06
URL: http://www.mollybergh.se
Anonym

är alla vegansk/cruelty free? frågar eftersom jag själv är en vegan med noll koll haha :D

Svar: Jag hade fått för mig att Morphe var cruelty free men nu när jag googlar runt så kan jag inte hitta något som bekräftar det. Så ska ta bort den ur kollaget. Alla de andra är cruelty free. Lime Crimes Venus är vegansk och ABH:s palett är inte det. Vad gäller de andra så vet jag tyvärr inte, lyckas inte hitta ingredienserna :( Men ofta används ju tyvärr karmin för att få till röda färger.
candie.blogg.se

2016-11-03 @ 21:24:38
Karro

Alltså jaaa, tacktacktack! Du räddade just mitt stackars bleka höstansikte <3

2016-11-04 @ 11:46:26
Anonym

Ok, tack för svar!! tror du det är "ok" att köpa ändå? tänker på ABH paletten.. med tanke på att karmin förekommer nästan alltid i röda pigment? verkar vara svårt och hitta utan (förutom lime crime verkar det som)..

2016-11-04 @ 14:50:52
elinbohman.blogg.se

Venus paletten är inte garanterat cruelty free eftersom att Lime Crime köpt okänt antal sminkprodukter och ingredienser från kina och satt egen label på dem. Det är därför ingen som vet till 100 % vilka av deras produkter som är respektive inte är cruelty free. Samma sak med deras veganska produkter, de tog bort exempelvis honung ur innehållsförteckningen på vissa produkter trots att de behöll ingrediensen i produkten.

2016-11-04 @ 19:49:15
URL: http://elinbohman.blogg.se/

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: