NYX, Macadamia, The Balm & KIKO Review

 
Förra veckan trillade det här från Cocopanda ner i min brevlåda (Obs, två lögner. 1: Mascaran köptes från Kiko Milano på Mall of Scandinavia 2: Det här får inte plats i någon brevlåda heller)
Nu har jag hunnit testa och undersöka allting och kan komma med en liten review. TREVLIGT JU.
Först och främst: Älskar alltihop. Skulle kunna sluta här. Med det skulle ju verkligen inte vara speciellt konstruktivt eller till hjälp för någon på hela planeten so here we go:

Macadamia Natural Oil Rejuvenating ShampooActual hair saver. Råkade vara utan detta shampoo några månader under sommaren och det blev helt torrt och skrynkligt och JÄTTEDEPPIGT och så fort jag började använda det igen fick det hopp om livet och blev mjukt och trevligt igen. Conclusion: Bra skit.

Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque: Har hört rykten om att det är bäst att använda shampoo, balsam och inpackning från samma märke och serie så jag tänkte "okej då" och lydde. Också: har använt denna inpackning flera gånger förut och aldrig varit det minsta onöjd. Slutsåld hos cocopanda men finns även här (adlink).

NYX Studio Finish Powder Translucent: Genomskinligt puder jag använder för att sätta foundation och concealern under ögonen. Ger superfin, matt finish och gör så allt kräääämigt man smetat i ansiktet håller sig på plats länge.

NYX Make Up Setting Spray - Dewy Finish: Tbqfh: Skulle väl under pistolhot kunna överleva utan den här. Men eftersom jag inte behöver göra det så använder jag den hejvilt. Sprayen fräschar upp, återfuktar och ger lite extra glow och dewy-ness (is that a word even?) Har inte direkt märkt om make upen håller speciellt mycket längre, men någonstans inbillar jag mig att det är så. 

The Balm Girls Lipsticks Mai Billsbepaid: Alltså. Kan vi bara för ett ögonblick prata om hur fin färg det här läppstiftet har? (Skulle eventuellt vara lättare om jag givit er en swatch men pga lat blev det bara en bild på själva stiftet) Den perfekta nude/my-lyp-but-better-nyansen för mig, jättebra pigment och sååå bekväm att smeta på. Den sticker dock lite i början på läpparna. Inte alls så det gör ont, men lite den där kylande känslan en får av mystiska läppförstorarprodukter. Har helt okej hållbarhet. 

NYX Contour & Highlight Pro Palette: Superbra och för-prisvärd-för-att-vara-sann palett. Färgerna är lätta att blenda och smälter så fint in i huden.
Contour-pudren är jättepigmenterade så det gäller att vara lätt på handen när en använder dem. Favoriten är den lite kallare och ljusare färgen Sculpt (den tredje från vänster). De andra tre nyanserna är kanske egentligen liiite för varma för contouring men Toffee använder jag massor ändå (andra från vänster) Den första nyansen (Tan) är för orange för mig och sista färgen, Hollow, passar nog jättebra till lite mörkare hudtoner. 
Den första highlightern heter Ice Queen och är en kall och vittonad lite glittrig highlightern. Superfin meb kan lätt se lite onaturligt vit ut på min hud. Puder nummer två är Soft Light som är neutral och i stort sätt transparent. Nyans tre är en gul jäkel vid namn Cream - perfekt att använda under ögonen för att ljusa upp och neutralisera mörka ringar. Till slut så har vi Nectar, en väldigt naturlig, skimrig lite varmare hightlighter som inte syns speciellt mycket på mig. Men det kan ju vara trevligt det med om en har dagar såna dagar (Jag har aldrig såna dagar).

KIKO Milani Extra Sculpt Volume Mascara: Som volymboostare och med den timglasformade borsten blir den här luringen en ganska bra dupe för Too Faced Better Than Sex Mascara (aka livets mascara). Mosar en bara på ett lager extra så ger den jättefina, dramatiska fransar! Mycket trevligt faktum att priset är 105 kronor. Kan dock klumpa ihop sig lite. 

Använder du någon av de här produkterna?

Ps: Den som läst igenom denna roman förtjänar något. En klapp på axeln till exempel. Som om det någonsin hjälpt någon?

Kommentarer
Anonym

När var du på Mall of Scandinavia? :) Bor du i Stockholm? Tack för en underbar blogg!

Svar: Bor i Malmö men är uppe hos min kära moooder just nu och hon bor i Enköping, så vi åkte dit här om dagen. Tack snälla för din kommentar!
candie.blogg.se

2016-10-05 @ 22:19:56
Theofficialtwisted_e @ insta

Du är grym ! :) du måste visa när du använt contour paletten 👌🏻 Eftersom jag är samma färg som dig i born this way djungeln så hade varit bra å se hur det ser ut innan jag bestämmer mig för att klicka hem nyx grejen!


Svar: Men gulle! Jaa, det får jag ta och göra! Born this way foundationen i Vanilla är dock lite för mörk för mig nu såhär när sommaren har rymt, brukar blanda ut den med lite vit foundation för att få den att matcha bättre. Men jag kan verkligen rekommendera paletten, just för att det finns flera contourfärger så passar den nog många olika hudtoner! :)
candie.blogg.se

2016-10-06 @ 12:33:46
Annie

De öppna nyss en kiko milano butik i täby centrum nära mig och funderade på att köpa en mascara, eftersom vissa kostar bara 85kr! Men är inte helt säker på vilka som är veganska eller inte 🤔

Svar: Ooh, va roligt! På deras hemsida finns ingredienslista på alla deras produkter http://www.kikocosmetics.com/en-se/make-up/eyes/mascara.html
candie.blogg.se

2016-10-06 @ 16:30:46
Molly

Jag har två saker att säga.
1: älskar din blogg, hoppas att det är ok att jag länkade den i ett inlägg på min blogg, annars får du säga till.
2: HUR får du till den gråa färgen i håret med Maria Nilas färgbomb? Mitt hår ser verkligen blått ut. Mindre charmigt enligt mig själv. Tips tack haha!!

Svar: Aaaaaaw, nu blir jag helt generad och glad och varm i själen. Tack så jättemycket, såklart det är okej, det är bara superroligt!
Jag blandar färgbomben med en massa balsam och sen använder jag ohälsosamma mängder silvershampoo för att de gröna tonerna ska försvinna från mitt huvud (för mitt hår blir lite grönaktigt istället för blått av färgbomben? Mystiskt) Inte det mest hjälpfulla svaret kanske, haha, men hoppas du lyckas klura ut ett sätt att få bort det blåa!
candie.blogg.se

2016-10-09 @ 18:12:55
URL: http://www.mollybergh.se
Annie

Jo jag vet, var inne och kollade på deras ingredienslista men är inte säker på om vissa ingridienser är veganska eller inte t.ex lectin :)

Svar: I see! Nej det är svårare att veta. Just lecitin verkar oftast utvinnas ur sojabönor vad jag förstått och såhär går det att läsa på deras FAQ http://www.kikocosmetics.com/en-se/help-and-contacts/animal-testing.html
Men maila och fråga dem annars om ingredienserna för att vara helt säker :)
candie.blogg.se

2016-10-11 @ 17:55:14
Annie

Jo jag vet, var inne och kollade på deras ingredienslista men är inte säker på om vissa ingridienser är veganska eller inte t.ex lectin :)

2016-10-11 @ 17:57:18

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: