Svar på frågestunden - del 1

 
Fått en himla massa frågor, vilket såklart är superkul men också betyder att jag förmodligen inte kommer hinna svara på alla. Här är första delen, helt blandade frågor om allt möjligt!

Favoriter och mat:

Favoritglass?
Åh, älskar glass! Men chili och lakrits från Triumf är nog favoriten. NOMNOMNOM 
Favorit låt just nu?

Har du något favoritband? 
Panic! At The Disco
Vilket är ditt favvo djur?
Älskar alla djur! Utom apor. Man känner av deras lömskhet.
Vilken är din favvo dricka?
COLA ZERO 
Kan du skriva dina favorit tv-serier, bok-serie eller något?!?
Tvserier: Dexter, Breaking Bad, Vampire Diaries och Supernatural.
Bokserier: HARRY POTTER! Läst om alla böckerna minst 10 gånger. Bästa nånsin. Heh.
Vad är din drömresa?
Japan, USA och Karibien skulle jag tokgärna vilja besöka. 
Favoritmat?
Mamma lagar världens godaste mat, hihooh.
Har ingen direkt favoriträtt. Gillar medelhavsmat, och spännande rätter från massa olika länder.
Majs eller gurka?
De är ju så olika och båda är så goda. Men majs då, kan man göra mer saker av!
Chips eller choklad?
Chips! Och choklad. Men oftast chips.
Läsk eller vatten? 
COLA ZERO
 
Skola och boende:

Bor du/dina föräldrar i enköping? Gick du på westerlundska? vad pluggar du nu? :)
Bodde i Enköping förut, min mamma, syster och vänner finns där så åker dit ganska ofta :) Jaa, gick samhäll på Westerlundska. Nu pluggar jag Digital Mediedesign i Örebro!
Var i Örebro bor du? Du måste inte direkt säga husnummer eller nåt sånt kanske ba om du bor på Väster eller på Norr eller typ så) Bor också I Örebro men har ALDRIG sett dig nånstans :O Vill så gärna det för älskar dig o din blogg :3
Aaaw söt! Tack så mycket! Bor i Tybble :)
Hade du bra slutbetyg?
Har faktiskt lagt ut mina betyg från högstadiet och gymnasiet hääär: Länkilänk
Vad vill du göra efter du läst klart på universitetet/högskolan?
Resa runt i världen, flytta utomlands, få ett jobb jag trivs med och hitta på massa äventyr. Drömma får man.
Hur klarar du av skolpressen? 
Känner inte så mycket skolpress för det mesta faktiskt. Jag har haft det rätt lätt i skolan och inte behövt kämpa suuperhårt för att få bra betyg, men såklart har jag lagt ner en hel del tid på skolarbete och många gånger känt mig stressad för att det varit mycket att göra. 

Framför allt så måste man bli nöjd med sig själv och det man har gjort om man har anstängt sig och gjort det man kunnat på en uppgift/prov etc. Jämför dig inte med andra och deras betyg utan utmana dig själv istället och jämför dig bara med dina egna tidigare resultat! Och låt dig inte luras av datorn att sitta vid internet istället för att plugga! Det är livsfarligt och det gör jag hela tiden.

Lite annat:

Vad tror du att du gör då du e 80 år?
Jagar barn med min rullator och hatar allt för att jag är gammal.
Vilket parti tänker du rösta på?
Det är inget jag direkt vill skriva ut på bloggen men mer åt vänster än höger.
Röker du? eller har du något annat beroende? 
Nooope. Cola Zero är mitt beroende. Nomnomnomonmonom.
Hur ser en dag i ditt liv ut? 
En vanlig dag för mig är JÄTTETRÅKIG. Kanske har någon föreläsning på dagen, umgås med lite vänner, äter, går till Ica och köper cola, borde plugga men skjuter upp det och sitter vid datorn alldeles för mycket istället.
Är du religiös? 
Nä, ateist. 

Kommentarer
Madeleine

kul att läsa alltihop!!

Svar: Kul att du tycker det :D
candie.blogg.se

2013-08-27 @ 19:49:55
URL: http://fames.se/madeleinealexandra/
Carro - en emo/scene bloggerska

Underbart, joinar gärna dig om 80 år ^^ Kramisar Carro

Svar: Du är så välkommen :D
candie.blogg.se

2013-08-27 @ 20:01:33
URL: http://quiethell.blogg.se/
aliengirl- life with autism and art

När jag blir 80 år så lär jag sitta i en gungstol ute på en balkong & tjafsa för mig själv om skit & andras liv. :)

Svar: Låter som en bra plan haha :D
candie.blogg.se

2013-08-27 @ 22:30:03
URL: http://xcyberalienx.blogg.se
Amelie Falk♥

Men åh! :D Bor du i Tybble :D Där har ju pappa sin "bank-kvinna" :3♥

2013-08-28 @ 21:36:17
URL: http://ameliiez.blogg.se/
Cassandra

ååh men nej, jag missade visst frågestunden :( men jag hoppas du skulle vilja ta upp min fråga i ett inlägg ändå!
skulle du kunna berätta lite om det programmet du läser? jag älskar photoshop, webbdesign och foto, och vet absolut inte vilket universitet jag ska läsa vidare på sen! har googlat runt lite men har inte hittat något som verkar bra, så du får JÄTTEGÄRNA berätta om det du går på! du har ju också flyttat dit för att plugga om jag förstått rätt? är det enkelt med boende osv?
skulle vara sjukt snällt om du känner att du orkar berätta lite mer! :3
tack för en skitawesome blogg! :D

2013-09-01 @ 01:34:54
URL: http://brokenstars.webblogg.se/

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: