FAQ

 
Hur gör du för att få så ljusblont hår? 
Det har jag bloggat om hääär.
 
Hur kan ditt hår vara så friskt fast du färgar/bleker/stylar det hela tiden?
Den onda sanningen är att mitt hår är jätteledset och sönderslitet. Mitt hår är toktorrt, har inte växt på 6 år för topparna går av hela tiden och hatar mig nog mig för alla hemskheter jag gjort mot det.
 
Hur ska man göra för att få pastellfärgat hår? Hur gjorde du för att få den eller den färgen?
Hääär är ett inlägg om pastellfärgat hår. Hääär är ett om hur jag fick till min rosalila splitdye. I kategorin "Hair" finns mer om hårfäger och mitt stackars hår i allmänhet!
 
Hur ofta behöver man färga om håret när man har en pastellfärg?
Jag färgar mitt hår ungefär varann gång jag tvättar det så det blir 1-2 gånger i veckan. Måste göra det för att det ska ha samma nyans som löshåret hela tiden. Hur ofta man vill färga om är upp till var och en och är lite olika från person till person. Ett tips är att blanda lite färg med balsam i en flaska och ha ståendes i duschen. Så använder man det som vanligt balsam och har i håret några minuter varje gång man tvättar det!
 
Var köper du ditt löshår? 
Ebayyyyy. De har billigt hår vilket passar mig super som byter hårfärg hela tiden och ofta behöver köpa nytt hår. Kvalitén är inte den bästa så vill man ha ett riktigt bra hår som håller länge rekommenderar jag inte Ebay. Men nöjer man sig med ett hår med helt okej kvalité och riktigt billigt pris så är det perfekt!
 
Vilka är dina favoritsidor för shopping?
Mina favoritsidor är: Karmaloop, Dollskill, Nastygal och Ebay. Andra bra sidor för streetfashion och edgy kläder är tex Forever21Sheinside och Missguided. Storenvy och Etsy finns massor med tokfina och unika accessoarer och kläder. Men vanliga butiker på stan kan ha massor med fint också!
 
Kan du länka dina favoritsäljare på Ebay? 
Jag köper från olika säljare hela tiden och har ingen favorit. Jag söker på det jag är ute efter och tänker inte så mycket på vem säljaren är (sålänge den har bra feedback).
 
Kommer jag behöva betala tull om jag beställer från Ebay eller en utländsk sida? 
Jag har handlat säkert runt 200 saker från Ebay och aldrig behövt betala tull, de lömska säljarna skickar allting som "gift" just för man ska slippa tullen.
Beställer man saker från sidor inom EU behöver man aldrig betala tull.
Beställer man från tex USA så kan man räkna med tull. Dock så brukar jag ha världens tur med saker från Karmaloop, slipper faktiskt oftast tull därifrån! Saker från Etsy och Storenvy har jag heller aldrig behövt betala tull för. 
 
Hur mycket kan man räkna med att betala i tull? 
Det beror helt på innehållet och värdet av det du köpt! Mitt dyraste köp någonsin som gick på över 2000 behövde jag betala 450 i tull för (varav 350 faktiskt var tull och resten gick till det ondsinta fraktbolaget DHL. Pff, damn you DHL).
 
I vilket program redigerar du dina bilder? 
Photoshop CS3!

Kommentarer
Ella

Tycker lite synd om ditt hår... Men det är snyggt så då gör det inte så mycket :)

2013-11-22 @ 15:27:25
URL: http://sockervaddstankar.blogg.se
Grodan ^~^

Yay! Nu fick man svar på några frågor man hade! ^^ Taaack <3

2013-11-22 @ 17:56:22
URL: http://ettlivsomgroda.blogg.se
Anna

Det är så drygt det här med tull...!

2013-11-22 @ 18:23:56
URL: http://mesboll.blogg.se
misanthropy.blo.gg

Karmaloop har ju en svensk sida nu så det ska du väl inte behöva oroa dig för att betala tull för :p

Svar: Jo men allt är dyrare där eftersom moms och såna kostnader är inräknade i priset. Nästan allt som finns att köpa både i Sverige och utomlands är mycket dyrare här :) Sen skickas mycket av det på Karmaloop.se ändå från lager i USA.
candie.blogg.se

2013-11-22 @ 19:18:12
URL: http://misanthropy.blo.gg/
Emelie Wahlund

Jag handlar också på ebay jättemycket och har aldrig behövt betalat tull :)

2013-11-23 @ 19:09:49
URL: http://emeliewahlund.se/
olivia

din "bild" du har i din header där det står Candie kan inte du länka den bilden på det mönstret eller typ skicka på nått sätt?:) så sjukt söt blogg asså!<3:)

2013-12-05 @ 19:14:14
URL: http://fames.se/oliviass

Leave a comment here:

Name:
Kom ihåg mig?

Email (Won't be public)

URL/Blog/Social Media

Comment: